به گزارش خبرنگار مهر، محمد کردی پیش از ظهر دوشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از سه هزار و ۵۰۰ و احد تولیدی و صنعتی در البرز وجود دارد، گفت: از این تعداد بیش از دو هزار مورد در اشتهارد فعال است.

وی با بیان اینکه شهرستان اشتهارد ظرفیت‌های اقتصادی زیادی را در خود جای داده است، افزود: یکی از این ظرفیت‌ها تولید برق از نور خورشید است که برای اجرای طرح‌های مربوط به آن ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین در پلنگ آباد منظور و چندین مجوز نیز صادر شده است.

فرماندار اشتهارد با اشاره به اینکه از اسفند سال ۹۷ تا آذرماه سال جاری تعداد بیمه شدگان اجباری استان با رشد پنج درصدی به ۳۰۶ هزار نفر رسیده است، عنوان کرد: تعداد افرادی که در استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند نیز از ۱۶ هزار و ۱۶۳ نفر به ۱۵ هزار نفر کاهش داشته است.

وی در ادامه به کاهش ۳.۱ درصدی نرخ بیکاری در البرز بر اساس پاییز امسال اشاره کرد و گفت: کاهش تعداد بیمه بگیران اجباری نشان از میزان مناسب اشتغالزایی در طول یکسال اخیر بوده است.

کردی با اشاره به اینکه ایجاد گمرک اشتهارد فرصت مناسبی برای صادرات کالاها، ارزآوری و به تبع آن رونق اقتصادی استان فراهم کرده است، گفت: امسال وضعیت بارنامه‌های صادر شده در استان از لحاظ وزنی ۱۶ درصد و از لحاظ تعدادی نیز حدود ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر اینکه صنعتگران فرماندهان حوزه اقتصاد مقاومتی هستند، افزود: مسئولان البرز سعی دارند با حمایت از آنها زمینه افزایش کمی و کیفی عملکردی آنها در این استان را فراهم کنند.

فرماندار اشتهارد با این توضیح که امسال ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار رونق تولید در استان تخصیص داده شده است، بیان کرد: این بخشی از حمایت‌های دنبال شده از صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی در البرز بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.