علی درویش پور شامگاه سه شنبه در نخستین جلسه ستاد خدمات سفر استان البرز ویژه استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی  در استانداری برگزار شد، اظهارداشت: با توجه اینکه ظرفیت البرز در گردشگری بسیار بالا است اما در این مورد کوتاهی شده است.

وی افزود: در فرودین ماه امسال علیرغم وجود بارندگی ها و تاکیدات بر لغو سفرها حدود ۳۶ میلیون تردد ثبت شده در محورهای مواصلاتی البرز داشتیم‌ اما استان البرز سهم خوبی از حضور این مسافران نداشت.

وی تاکید کرد که می بایست  ۱۰درصد این تردد ها را در استان البرز ماندگار کنیم.

وی،با اشاره به اهمیت فعالیت نهادهای ذیل خدمات سفر از جمله راهداری ها، شهرداری ها، بهداشت و درمان برای سفرهای ایمن، خاطره انگیز و ایمن گفت: باید برنامه ای خاص و مضاعف برای ایام نوروز و تابستان ویژه حضور مسافران و گردشگران داشته باشیم.

این مسوول با بیان اینکه که تپه ازبکی ظرفیت گردشگری عالی برای البرز است، گفت:  مسیر عبوری برای دسترسی به آن پر از نخاله های ساختمانی است، چه انتظاری داریم که گردشگر در آنجا حضور یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به اینکه شهرداری کرج باید در ورودی شهر از جمله میدان حافظ طراحی های خاص داشته باشد، افزود:در البرز مسافران عبوری تنها مسئله ترافیک را می بینند، باید در ستاد خدمات سفر هر کدام از شهرستان ها پلان تعریف شده ای داشته باشند تا خدمات ویژه مسافران افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه گردشگری نیاز به ارائه خدمات درجه یک در حد جهانی دارد، در صفحه تبلیغات بیلبوردهای بین راهی باید برای معرفی ظرفیت های گردشگری البرز کار کرد، بحث سرویس دهی در واحدهای بین راهی مهم است.

اگر می خواهیم توسعه، عمران و آبادی در البرز داشته باشیم باید جامع محور باشیم و در تمامی عرصه ها و حوزه ها کار کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت توجه به کاروان های راهیان نور در ذیل خدمات سفر اظهارداشت: پیام این کاروان پیوند میان ۲ نسل مجاهد و مدافع است و امروز مردم در مناطق عملیاتی مورد بازدید راهیان نور به عنوان مکان های زیارتی حضور می یابند، انتظار داریم در امر مقدس اعزام کاروان راهیان نور تمامی دستگاه ها به تکالیف خود عمل کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با بیان  اینکه باید ستاد راهیان نور توسط فرمانداران تشکیل شود، افزود: در این میان هر دستگاهی تکالیفی دارد، شهرداری ها نیز پای کار هستند.

درویش پور با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی تقویت گردشگری در داخل مرزهای کشور است، گفت: برای برگزاری جشن نوروز ملل در ۹ اسفندماه امسال برنامه ریزی می کنیم.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه اتوبان تهران- کرج- قزوین پرتردد محور کشور اما در کنار آن نازیباترین محور کشور است، گفت: باید جداره های راه، رسیدگی به فضای سبز، ترمیم آسفالت در این محور صورت گیرد ، نباید شاهد انباشت زباله در حاشیه آن باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به اینکه دسترسی های محور تهران- کرج- قزوین ناایمن است، عنوان کرد: باید از گرمدره تا هشتگرد به معنای واقهی کمربند سبز ایجاد کنیم تا دالان عبوری زیبا برای مسافران باشد، از سویی طرح تعریض نقاط مختلف این اتوبان باید توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.