امروز آلودگی هوا در بیشتر مناطق استان البرز به مرز هشدار رسیده و مدارس پنج شهرستان این استان به استثنای شهرستان طالقان و بخش آسارا در شهرستان کرج تعطیل کرده و حدود ۴۵۰ هزار دانش آموز البرزی به علت آلودگی شدید هوا خانه نشین هستند .

 تنفس در هوای استانالبرز  برای بیشتر مردم به ویژه بیماران قلبی و ریوی ، سالمندان و گروه های حساس  با مشکل مواجه شده است.

برهمین اساس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز آمبولانس های خود را روانه خیابان ها کرده تا در صورت لزوم به بیماران نیازمند امداد رسانی کرد.

دکتر مهرداد بابایی رییس مرکز فوریت های پزشکی البرز به ایرنا گفت: با توجه به اینکه سطح آلاینده ها در استان البرز در وضعیت هشدار قرار گرفته و امروز نیز با وارونگی و پایداری هوا مواجه هستیم  تمام پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی ادامه داد: به منظور در دسترس بودن و کاهش زمان رسیدگی به بیماران با مشکلات قلبی تنفسی، اورژانس البرز اقدام به استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۹ دستگاه آمبولانس در میادین و اماکن پرتردد کرده و کارشناسان فوریت های پزشکی علاوه بر ارائه خدمات درمانی به مراجعان در امر آموزش شهروندان مشارکت دارند. شهروندانی که در اثر آلودگی هوا دچار مشکل شده اند می توانند با مراجعه حضوری به این واحدهای مستقر، از خدماتی همچون اکسیژن درمانی برخوردار شوند و در صورت نیاز به مراکز درمانی منتقل شوند.

بابایی گفت : به شهروندان و به خصوص گروه‌های پرخطر توصیه می‌شود از هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز پرهیز کرده و تا حد امکان از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر و هوای آزاد خودداری کنند.همچنین به بیماران قلبی، تنفسی و به ویژه مبتلایان به عارضه آسم توصیه می‌کنیم که از فعالیت در فضای باز خودداری کنند و تا حد امکان در منزل بمانند.

استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به بیماری های تنفسی از جمله آسم و عفونت های تنفسی  را در بین کودکان افزایش می‌دهد .

بابایی افزود: از ساکنان البرزی انتظار می رود  به توصیه ها و هشدارهایی که از طریق رسانه ها  یا فضاهای مجازی از سوی سازمانهای ذیربط  اعلام می شود توجه کرده و توصیه ها را به کار گیرند.

گروه های پر خطر شامل سالمندان ، کودکان ، خانم های باردار و بیماران با بیماریهای زمینه ای قلبی ، تنفسی و ضعف سیستم ایمنی  بوده  که به منظور کاهش اثرات ناشی از آلودگی هوا ، در صورت خارج شدن از منزل و محیط کارا از ماسک های استاندارد استفاده نمایند.

بارش ها در زمان آلودگی هوا  سمی و خطر ساز است

بابایی گفت :  گزارش سازمان هواشناسی حاکی از شروع بارندگی از روز سه شنبه هفته جاری در استان البرز است ، لازم است تذکر جدی داده شود که بارش باران بعد از روزهای آلودگی هوا می تواند سمی و خطرناک بوده و از مردم  تقاضا می شود در اولین ساعات بارندگی در فضاهای باز تردد نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.