دکتر حسین کریم رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز عصر روز یکشنبه درحاشیه افتتاح مرکزتحقیقات قلب و عروق و همچنین بخش های اکوکاردیوگرافی و گاما اسکن بیمارستان شهید رجایی کرج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دربیمارستان شهید رجایی که مرکز قلب و نورولوژی البرز به شمار می رود امروز همزمان ۲ پروژه مهم افتتاح شد.

 مرکز پزشکی هسته ای با دستگاه پیشرفته  که در گذشته خدمات در این حوزه  وجود داشت اما دستگاه آن فرسوده و قدیمی شده بود و اکنون دستگاه گاما اسکن پیشرفته جایگزین آن شده است.

دستگاه گاما اسکن بیمارستان شهید رجایی کرج دارای آخرین  فناوری پزشکی هستهای دنیا  بوده  که با اخذ مجوز انرژی هسته ای در روزهای آینده  فعالیت آن آغاز خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: یکی از مهمترین کارهای تشخیصی در بیماران قلبی که درگیری عروق کرونری قلب دارند با تکیه بر پزشکی و اسکن هسته ای انجام می شود و بعد از آن‌ تصمیم برای آنژیوگرافی یا کارهای داروهایی بیمار شروع می شود.

کریم  بیان داشت : اکنون مراکز پزشکی هسته ای دیگری در البرز داریم اما نوع دستگاه گامااسکن بکار برده شده در مرکز درمانی شهید رجایی کرج در کشور بی نظیر، بسیار پیشرفته و با دقت بالا است.

این مسئول  گفت: ماهانه  بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ بیمار می توانند تحت پوشش خدمات مرکز گاما اسکن بیمارستان شهید رجایی قرار گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز افزود:دستگاه گاما اسکن در تشخیص میزان درگیری عروق قلبی ویا درگیری در سایر موارد مانند تیروئید و استخوان بسیار مهم است و بر اساس آن می توان یک پلان صحیح و درست را برای درمان بیماران ترسیم کرد.

وی اظهارداشت: هزینه تهیه دستگاه گاما بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است و با احتساب دیگر هزینه های جانبی راه اندازی و آماده سازی آن در بیمارستان شهید رجائی کرج  چهارمیلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است.

 راه اندازی مرکز تحقیقات قلب و عروق بیمارستان شهید رجایی کرج دومین مرکزی بود که امروز گشایش یافت.

کریم در این خصوص گفت: این بیمارستان یک مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی است، به همین دلیل به راه اندازی مرکز تحقیقاتی- پژوهشی برای انجام کارهای پژوهشی در زمینه قلب و عروق و نورولوژی نیاز داشت.

وی با اشاره به اینکه در کنار افتتاح مرکز تحقیقات قلب و عروق بیمارستان شهید رجایی کرج در این بیمارستان یک  کلینیک اکو نیز راه اندازی شده است، افزود: در این کلینیک سه دستگاه اکو مستقر می شود که کار تشخیص اکوکاردیوگرافی صورت می گیرد، طی ۲ هفته آینده  نیز دستگاه دیگری وارد این مرکز می شود که کار استرس اکو را انجام خواهد داد و بر اساس آن می توانیم وسعت درگیری عروق قلبی در بیماران را تشخصی دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.