به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، فرامرز بهنژاد عنوان کرد: انشعابات غیر مجاز و تعبیه تانکرهای ذخیره آب توسط شهروندان عنبرانی موجب بروز کم آبی در این شهر شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد آب شرب شهر عنبران توسط آب و فاضلاب روستایی تأمین می‌شود، افزود: با توجه به فصل گرما و نیاز به آب شرب بیشتر آب شرب برخی از روستاها نیز به شهر عنبران داده می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل یادآور شد: طی جلساتی که در فرمانداری نمین برگزار شد، آب منطقه‌ای استان اقدام به انتقال آب به طول دو کیلومتر به شهر عنبران کرده است.

بهنژاد ادامه داد: سرانه مصرف عنبران بالا بوده و باید مردم این شهر مصرف خود را در فصل گرما بهتر مدیریت کنند.

هزار متر مکعب آب روستایی به شهر عنبران اختصاص یافته بود

وی ادامه داد: در سال گذشته هزار متر مکعب آب روستایی به شهر عنبران اختصاص یافته بود که امسال این رقم به هزار و پانصد متر مکعب افزایش یافته است.

بهنژاد افزود: آب شرب اختصاصی به عنبران بیشتر از برآورد مصرف معمولی برای هر فرد است و مشکل کم آبی در این شهر بیشتر به منازل مسکونی که در ارتفاع قرار گرفتند مربوط است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل تصریح کرد: ۷۰۰ متر مکعب از آب شرب مورد نیاز عنبران از طریق آب و فاضلاب شهری تأمین می‌شود و با پمپاژ هزار و ۳۰۰ متر مکعب آب شرب از نمین به عنبران مجموع آب شرب موجود در این شهر سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب است و با توجه به جمعیت ۶ هزار نفری این شهر نباید مشکل کم آبی و بی آبی به وجود آید.

بهنژاد با بیان اینکه استعفای دسته جمعی اعضای شورای شهر عنبران اقدام مناسبی نیست، افزود: این کار کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کند و باید شورای شهر نسبت به مدیریت امورات شهر و شهروندان خود اقدام کند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1245005
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.