مدیرعامل شرکت آبفای شهری البرز گفت: از ابتدای فصل گرما تا کنون قطعی آب گسترده و زمانبدی شده در استان نداشته‌ایم.

غلامرضا رضایی فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه البرز، اظهار کرد: به واسطه بارش‌های ابتدای سال، وضعیت منابع آبی استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بهتر است و همین باعث شده برخلاف تجربه سال‌های قبل، تابستان امسال قطعی آب گسترده و عمومی در هیچ جای استان نداشته باشیم.

وی ادامه داد: البته این به آن معنا نیست که مشترکین می‌توانند هرطور که دلشان بخواهد آب مصرف کنند چون واقعیت این است بارش‌های صورت گرفته هم نتوانسته مشکل کم آبی استان را حل کند و ما همچنان با دغدغه افت ذخایر و منابع آب‌های زیرزمینی مواجه هستیم.

وی افزود: اگر شهروندان الگوی درست مصرف را رعایت کنند، در ماه باقی مانده از تابستان با مشکلی در تامین آب مورد نیاز مشترکین مواجه نخواهیم شد و در این راستا از شهروندان درخواست می‌شود از شستن فرش و خودرو در حیاط منزل، روشن کردن لباسشویی در ساعات اوج مصرف، طولانی کردن مدت استحمام و ... خودداری کنند.

این مسئول با اشاره به گلایه برخی از شهروندان از افت فشار آب در برخی مناطق گفت: در   بعضی مناطق مصرف بی رویه ممکن است به افت سطح مخازن ذخیره و در نتیجه افت فشار در ساختمان‌ها منجر شود، ضمن اینکه بعضی از شهروندان هم در اقدامی غیرمجاز اقدام به نصب پمپ بطور مستقیم روی شبکه می‌کنند که این امر موجب اختلال در شبکه توزیع می‌شود.

رضایی فر توضیح داد: برای حل این مشکل ضروری است یک مخزن ذخیره (به ازای هر خانوار ۲۵۰ لیتر) در ساختمان‌ها تعبیه شود تا جریان آب به راحتی به طبقات بالای ساختمان‌ها برسد.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.