به گزارش ایرنا، دکتر سلمان خدادای روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با عنوان حکمرانی و مدیریت محلی آموزش مهارت که در مرکز تربیت مربی مستقر در کرج برگزار شد، اظهار داشت: مهارت آموزی موجب قابلیت وتوانمندی انسان می شود که براین اساس جایگاه فنی وحرفه ای از اهمیت بالایی برخوردار است .
وی بیان داشت: امروز داشتن حرفه و مهارت می تواند باعث رشد جامعه شود ضمن آنکه مهارت آموزی وتور محرک رشد اقتصادی جامعه است.
خدادادی گفت: یکی از دلایل افزایش بیکاری درکشور فقدان مهارت های لازم در جامعه بیکاران است و اگر جویندگان کار مهارت داشته باشند به طور قطع مشکل بیکاری کاهش می یابد.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: مراکز آموزش فنی و حرفه ای می توانند امنیت شغلی را بالا ببرند و نیازهای مهارتی جامعه را تامین کنند.
وی با بیان اینکه اعتبارات بخش آموزش فنی و حرفه ای کشور نیاز به افزایش دارد ، گفت: باید با همکاری مجلس و دولت این مهم محقق شود.
وی گفت: امروز حدود 60 درصد دانش آموختگان کشور بیکار هستند و مراکز آموزش فنی و حرفه ای می توانند با آموزش این جمعیت مشکل بیکاری آنان را برطرف کنند.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.