در بهمن ماه، خدمات مربوط به «اقامت و غذا» بالاترین تورم را به ثبت رساند. در مقابل تورم محصولات خدماتی در زمینه های ارتباطات و آب و فاضلاب، به دلیل ایفای نقش دولت، بسیار پایین تر از سایر حوزه ها اعلام شده است. فعالیتهای خدماتی مربوط به تامین جا و غذا، در یک سال گذشته منتهی به بهمن ماه، 89.6درصد افزایش قیمت را تجربه کرده اند. پس از آن تعمیر وسایل نقلیه موتوری و موتورسیکلت بیشترین تورم را با 70.7 درصد ثبت کرده اند.

گروه اقتصاد و درآمد : بهمن‌ماه 1402، شاخص قیمت تولیدکننده بخش­های خدمات نسبت به ماه قبل، 1.4 درصد، نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 46.8 درصد و در 12 ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) 55.3 درصد افزایش داشته است.

به گزارش جماران، مرکز آمار ایران اعلام کرد: بهمن‌ماه 1402، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخشهای خدمات نسبت به ماه قبل، 1.4 درصد بود. در وقع میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در بهمن‌ماه 1402 نسبت به ماه قبل، 1.4 درصد افزایش داشت. در این ماه بیشترین تورم ماهانه با 3.9 درصد مربوط به گروه «فعالیت‌های اداری و خدمات پشتیبانی» و کم­ترین تورم ماهانه با صفر درصد مربوط به گروه «آب‌رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه» بود.

در بهمن ماه، خدمات مربوط به «اقامت و غذا» بالاترین تورم را به ثبت رساند. در مقابل تورم محصولات خدماتی در زمینه های ارتباطات و آب و فاضلاب، به دلیل ایفای نقش دولت، بسیار پایین تر از سایر حوزه ها اعلام شده است. فعالیتهای خدماتی مربوط به تامین جا و غذا، در یک سال گذشته منتهی به بهمن ماه، 89.6درصد افزایش قیمت را تجربه کرده اند. پس از آن تعمیر وسایل نقلیه موتوری و موتورسیکلت بیشترین تورم را با 70.7 درصد ثبت کرده اند.

 
 
 
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.