ایران خودرو و شهرداری تهران، اخبار متفاوتی درباره علت نهایی شدن قرارداد واردات اتوبوس برقی با شرکتهای چینی منتشر کرده اند؛ شهردار معتقد است خودروسازان داخلی به تعهدات خود عمل نکرده اند و مدیرعامل ایران خودور می گوید 40 دستگاه اتوبوس برقی به شهرداری تحویل داده، اما هنوز ریالی به صورت نقدی پرداخت نشده است.پس از این اتفاقات، علیزاده مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران مدعی شد ۱۵۰ دستگاه اتوبوس از اتوبوس های خریداری شده در سامانه های آن شرکت متوقف شده است. در خصوص این ادعا، سندی به دست یک سایت رسیده است که ادعای شهرداری تهران را رد می کند.

یک سایت خبری - تحلیلی درباره علت نهایی کردن قرارداد واردات اتوبوس برقی با شرکتهای چینی، نوشت: ایران خودرو و شهرداری تهران، اخبار متفاوتی در این باره منتشر کرده اند شهردار معتقد است خودروسازان داخلی به تعهدات خود عمل نکرده اند و مدیرعامل ایران خودور می گوید 40 دستگاه اتوبوس برقی به شهرداری تحویل داده، اما هنوز ریالی به صورت نقدی پرداخت نشده است.

به گزارش جماران، سایت خط بازار با انتشار دو نامه که آنها را صورت جلسات اسنادی خوانده که به دست این سایت رسیده است، مدعی شد: در چند روز اخیر اخبار متفاوتی از سوی ایران خودرو و شهرداری تهران درباره اتوبوس‌های تحویلی به شهرداری منتشر شده و هر کدام از طرفین قرارداد نیز موضوعاتی را مطرح کرده‌ اند؛ ابتدا علیرضا زاکانی، شهردار تهران در صفحه فضای مجازی خود درباره علت نهایی کردن قرارداد واردات اتوبوس برقی با شرکت‌های چینی نوشت: «بر حسب وظیفه از خودروسازان داخلی هم خرید کردیم با اینکه قیمت بالاتری به ما دادند، اما به تعهدات خود عمل نکردند.»

در پاسخ به ادعای مطرح شده از سوی شهردار تهران، «علیمردان عظیمی»، مدیرعامل ایران خودرو در مراسم رونمایی از محصول جدید ایران خودرو گفت: «۴۰ دستگاه اتوبوس برقی به شهرداری تهران تحویل دادیم و قرار بود ۲۰۰ میلیارد تومان به ما پرداخت کنند که هنوز ریالی به صورت نقدی پرداخت نشده است.»

پس از این اتفاقات، علیزاده مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران مدعی شد ۱۵۰ دستگاه اتوبوس از اتوبوس های خریداری شده در سامانه های آن شرکت متوقف شده است.

سایت خط بازار در ادامه آورده است: در خصوص این ادعا، سندی به دست این سایت رسیده است که ادعای شهرداری تهران را رد می کند. در این صورت جلسه به وضوح تصریح شده که آن تعداد خودرو اعلام شده در سامانه های اتوبوسرانی تهران متوقف نیست و  در واقع گفته های علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد مبنی بر وجود ۱۵۰ دستگاه اتوبوس خراب را نقض می کند.

ایران خودرو دیزل

اختلاف دیگر این دو مجموعه بر سر نحوه تسویه بدهی است، که مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران می گوید موضوع اختلاف این شرکت با نحوه تسویه بدهی شرکت کارگزاری‌، مطلقاً ارتباطی با شهرداری تهران ندارد.

این سایت در ادامه مدعی شده است در سند دیگری که به دستش رسیده وظایف هر قسمت از شهرداری تهران درخصوص انجام تعهدات را مشخص کرده است و تصریح شده که سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در هرصورت باید پاسخگوی تعهدات کارگزار باشد.

 
 
 
 
 
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.