«در دی ماه ١٤٠٢ تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ٢,٢ درصد بوده که در مقایسه با همین گزارش در ماه قبل که ٢.٩- درصد بوده است، ٥.١ واحد درصد افزایش داشته است. نرخ تورم سالانه در دی ماه 1402، آپارتمان های مسکونی شهر تهران، به عدد 82.8درصد رسیده است که نسبت به ماه قبل، 2.9 واحد درصد کاهش نشان می دهد.»

گروه اقتصاد و درآمد: در دی ماه ١٤٠٢ تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٤٦,٥ درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل که ٥٧.٥ درصد اعلام شده بود، ١١ واحد درصد کاهش داشته است.

به گزارش جماران، منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است. در دی ماه 1402 تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان های مسکونی شهر تهران به عدد 5. 46 درصد رسیده است؛ یعنی خریداران باید برای خرید یک واحد مسکونی مشخص در شهر تهران نسبت به دی ماه 1401 ، به طور متوسط 5. 46 درصد بیشتر پرداخت کنند. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل که 5. 57 درصد بوده، 11 واحد درصد کاهش داشته است.

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به ماه قبل است. در دی ماه ١٤٠٢ تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ٢,٢ درصد بوده که در مقایسه با همین گزارش در ماه قبل که ٢.٩- درصد بوده است، ٥.١ واحد درصد افزایش داشته است.

در دی ماه 1402 متوسط وزنی و حسابی قیمت آپارتمان های مسکونی فروش رفته در شهر تهران، به ترتیب به 806107 و 770417 هزار ریال رسیده است. در این ماه منطقه 1 با متوسط وزنی قیمت 1663928 هزار ریال بیشترین و منطقه 18 با متوسط وزنی قیمت 423492 هزار ریال کمترین قیمت را در بین مناطقه 22گانه شهر تهران خود اختصاص داده است.

بر این اساس، قیمت آپارتمانهای مسکونی در مناطق 1، دو، سه، چهار، پنج ، شش و منطقه بیست و دو، بالاتر از میانگین قیمت شهر تهران قرار دارد.

متوسط وزنی قیمت آپارتمان های مسکونی شهر تهران به تفکیک منطقه
 
منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل است. براساس این گزارش، نرخ تورم سالانه در دی ماه 1402، آپارتمان های مسکونی شهر تهران، به عدد 82.8درصد رسیده است که نسبت به ماه قبل، 2.9 واحد درصد کاهش داشته است.
 
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.