به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده روز پنجشنبه در دیدار حبیب‌ الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با تاکید بر تسریع در اجرای طرح های قطار حومه ای شاهین شهر، بهارستان و شهر مجلسی به اصفهان اظهارکرد: با راه اندازی قطار حومه ای بهارستان - اصفهان سفرهای بین شهری کمتر خواهد شد.
وی، کاهش ترافیک و آلودگی هوا را از مزیت های استفاده از قطارهای شهری و حومه ای عنوان کرد و افزود: مدیریت استان حمایت خود را برای واگذاری ایستگاه های قطار حومه ای اصفهان - بهارستان اعلام می کند.
طرح خط قطار حومه ای اصفهان - بهارستان به طول ۱۴.۷ کیلومتر است و عملیات اجرایی مرحله اول این طرح شامل زیرسازی و ابنیه از سال ۱۳۹۰ آغاز شد.
با راه اندازی این قطار، فاصله بهارستان تا اصفهان از 20 دقیقه به 12 دقیقه کاهش پیدا می کند.
به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان این طرح تا کنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
شهر جدید بهارستان با حدود 100 هزار تَن جمعیت در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان است.
استاندار اصفهان با اشاره به طرح قطار حومه ای اصفهان - شاهین شهر نیز گفت: این خط آماده اجراست و در این زمینه شاهین شهر قابلیت استفاده از سرمایه گذار بخش خصوصی را دارد.
مهرعلیزاده به ارتباط کاری و سفرهای بین شهری زیاد اصفهان و شاهین شهر اشاره کرد و افزود: تسریع در اجرای این طرح نیز برای اصفهان و شاهین شهر ضروری است.
طول مسیر قطار شهری اصفهان به شاهین شهر 20 کیلومتر است که 13.7 کیلومتر آن در محدوده شهرستان شاهین شهر قرار دارد و مابقی آن در محدوده شهرستان اصفهان است.
شاهین شهر با حدود 200 هزار تَن جمعیت در 20 کیلومتری شمال اصفهان است.
استاندار اصفهان اجرای طرح قطار حومه ای شهر مجلسی به اصفهان را نیز از اولویت های استان در این بخش اعلام کرد و گفت: باید برنامه اجرایی طرح های قطار حومه ای بهارستان، شاهین شهر و مجلسی به اصفهان تهیه شود تا بتوانیم زمانبندی مطلوب تری در تسریع اجرای این طرح ها داشته باشیم.
قطار حومه ای اصفهان - شهر مجلسی در امتداد خط سوم قطارشهری اصفهان دیده شده که از ایستگاه میدان آزادی در کلانشهر اصفهان آغاز می‌ شود و پس از 8.8 کیلومتر عبور در شهر اصفهان، به سمت فلاورجان، فولادشهر، ذوب‌آهن، زرین ‌شهر و شهر جدید مجلسی امتداد می یابد.
شهر مجلسی با حدود 10 هزار تَن جمعیت در فاصله 60 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
ت/3011/ 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.