سرهنگ رضایی اظهار کرد: 2 هزار بسیجی ناحیه بسیج امام رضا (ع) در ایام هفته بسیج در اردوهای زیارتی، سیاحتی درون شهری و برون شهری شرکت می کنند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ دوم پاسدار ' محمد رضایی ' روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: این برنامه ها با شعار ' بسیج مظهر مردمسالاری دینی' و در راستای خدمت رسانی به عموم مردم برگزار می شود.
وی افزود: تلاش ما در هفته بسیج، تبیین ماموریت و نقش بسیج در دفاع همه جانبه در سه محور جهاد فرهنگی، تولید علم و نهضت خدمت رسانی به مردم است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) ادامه داد: در این هفته پنج تیم پزشکی این ناحیه به بخش های حاشیه ای شهر اعزام می شوند و اقدام به وزیت رایگان بیماران خواهند کرد.
وی با بیان اینکه بیش از 60 یادواره شهید از 25 آبان تا ششم آذر ماه در غرب اصفهان برگزار می شود، افزود: بیش از 10 یادواره در سطح حوزه های بسیج و 50 یادواره در سطح پایگاههای بسیج برگزار خواهد شد.
سرهنگ رضایی اظهار کرد: 2 هزار بسیجی ناحیه بسیج امام رضا (ع) در ایام هفته بسیج در اردوهای زیارتی، سیاحتی درون شهری و برون شهری شرکت می کنند.
وی با اشاره به راهبرد مسجد محوری در فعالیت های بسیج، گفت: در همین راستا امسال در هفته بسیج 33 نمایشگاه فرهنگی در سطح پایگاههای بسیج راه اندازی می شود و در 14 محله شهر نیز ایستگاه به منظور معرفی فعالیت های بسیجیان همان محله ها راه دایر خواهد شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) افزود: در این ایستگاهها علاوه بر معرفی و تبیین فعالیت های بسیج، غرفه های مشاوره در خصوص آسیب های اجتماعی موجود در همان محله و همچنین غرفه غربالگری پزشکی و بهداشتی با همکاری بسیج پزشکان و غرفه اقتصاد مقاومتی با حضور فعالان این عرصه برگزار می شود.
وی گفت: بسیجیان غرب شهر اصفهان در روز جمعه سوم آذر در مصلاهای نماز جمعه اصفهان، ملک شهر، سپاهان شهر و رهنان حضور می یابند و پیش از خطبه ها درباره نقش و فعالیت بسیج سخنرانی می کنند.
سرهنگ رضایی با اشاره به نقش احساس امنیت در سلامت روانی جامعه، ادامه داد: گشت بسیجیان محله محور از اولین روز هفته بسیج امسال با حضور بسیجیان پایگاههای بسیج، معتمدان محله ها و ائمه جماعات آغاز می شود.
وی خاطر نشان کرد: در این گشت ها بسیجیان در قالب تیم ها 3 تا 5 نفره با لباس نظامی مصوب بسیج در سطح محله های خود گشت می زنند که نقش مهمی در کاهش جرایم خرد و ارتقای امنیت جامعه دارد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) با اشاره به فعالیت های جهادی و سازندگی بسیج، افزود: امسال سه گروه جهادی بسیج این ناحیه به روستای زلزله زده 'بزمیرآباد' حضور خواهند یافت و یک گروه جهادی دیگر در منطقه علویجه و یک گروه نیز در شهرستان لردگان حضور خواهند یافت.
وی با اشاره به فعالیت 22 گروه جهادی این ناحیه در تابستان سال جاری، خاطر نشان کرد: طی برنامه ای در چهارم آذرماه از زحمات این تلاشگران عرصه های فرهنگی، سازندگی، بهداشتی و عمرانی تجلیل خواهد شد.
سرهنگ رضایی اضافه کرد: از آغاز زلزله در کرمانشاه تا کنون 20 تریلی و 10 کامیونت هدایای مردمی اعم از آب معدنی، چادر، پوشاک و مواد غذایی پس از تفکیک، متناسب با نیاز مردم منطقه به مناطق زلزله زده کرمانشان ارسال شده است.
پنجم آذر سالروز تاسیس بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) است.
از 29 آبان تا پنجم آذر به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است.
ناحیه بسیج امام رضا(ع) بخشی غربی شهر اصفهان از محور خیابان چهارباغ را، تحت پوشش خود دارد.
/7134/ 2093 ** خبرنگار: محمد کامران ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.