به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان روز شنبه به نقل از ' امیر هلاکویی ' افزود: هشت باب کتابخانه در یک سال گذشته افتتاح شده و 2 کتابخانه با تعمیرات بازگشایی شده است.
وی که در مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار سخن می گفت، اضافه کرد: هم اکنون 180 باب کتابخانه نهادی، 12 کتابخانه مشارکتی و در مجموع 196 کتابخانه عمومی در سطح استان فعال است.
سرپرست نهاد کتابخانه های عموی استان اصفهان افزود: 3.2 میلیون کتاب در این کتابخانه‌های این استان وجود دارد که در هشت ماه سالجاری 30 هزار جلد کتاب جدید از سوی نهاد کتابخانه های عمومی و 150 هزار جلد کتاب هم از سوی مردم و ناشران به کتابخانه‌ها اهدا شد.
وی بدون اشاره آمار کتاب های اهدا شده، تعداد کتاب های اهدا شده به کتابخانه های استان اصفهان طی هشت ماه امسال را نسبت به مدت مشابه 2 برابر اعلام کرد گفت: هم اکنون 200 هزار نفر عضو فعال از کتابخانه‌های استان استفاده می‌کنند.
سرپرست نهاد کتابخانه‌های استان اصفهان با بیان اینکه یکهزار و 500 قلم تجهیزات کتابخانه‌ای شامل قفسه و میز و صندلی به کتابخانه های عمومی استان اضافه شده است، گفت: این تجهیزات موجب افزایش 300 هزار جلدی مخازن کتابخانه‌ها در طول یکسال گذشته شده است.
هلاکویی، همچنین به اجرای سه هزار و 500 برنامه فرهنگی در نیمه اول سال 96 در کتابخانه های عمومی استان اشاره کرد.
وی همچنین با اشاره به حضور ارزشمند خانواده شهید حججی در مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و تقدیر از این شهید به عنوان فعال حوزه کتاب و کتابخوانی، گفت: یکی از کتابخانه‌های در حال ساخت نجف‌ آباد به نام شهید محسن حججی نامگذاری می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: دین اسلام که کامل‌ ترین دین و اتمام رسالت انبیاست برای کتاب ارزش زیادی قائل شده است و نخستین آیه با «بخوان» بر پیامبر نازل شد و در آیاتی دیگر به قلم قسم یاد می‌کند.
حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری افزود: ارزش کتاب تا امروز ادامه داشته و صنعت چاپ آن را فراگیر کرده است.
وی با بیان اینکه برای تولید یک کتاب و رساندن آن به دست خواهانش، سیر طولانی پرمشقتی باید طی شود گفت: محوری‌ترین نکته مؤلف و خالق اثر است، اوست که فکر و ذوقش را به وسیله قلم به رشته تحریر در می‌آورد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: گاهی کتاب تألیف و نشر خوبی دارد اما توزیع آن مشکل دارد، برخی کتاب‌ها سال‌ها در انبار می‌ماند این موضوع نشان دهنده نقش مجموعه توزیع کتاب است؛ همه نمی‌توانند کتاب بخرند به دلایل مختلف پس دایر کردن کتابخانه اهمیت پیدا می‌کند.
انصاری، با اشاره به مؤلفه‌های فرهنگی در هر جامعه گفت: کتابخانه‌ها در برآورده کردن نیاز فکری جامعه تأثیر به سزایی دارد، اگر بخواهیم یک مجموعه‌ای را از جهت فرهنگی بررسی کنیم یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها کتابخانه‌ها و کتاب‌خوان‌هاست.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در اصفهان با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم محسن حججی در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان برگزار و در این مراسم از 14 کتابدار نمونه نهادی و یک کتابخانه نمونه مشارکتی تقدیر شد.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.