روابط عمومی سازمان برنامه ریزی و مدیریت استان اصفهان روز شنبه به ایرنا اعلام کرد: سند توسعه شهرستان خوانسار به عنوان یک نمونه از 24 سند توسعه شهرستان های استان از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان ارائه شده است.
این سند توسعه در صد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان که مورخ 25 آبان در استانداری اصفهان برگزار شد، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
این سند بر اساس اسناد چشم انداز و توسعه بالادستی 20 ساله و پنج ساله و با توجه به ظرفیت ها و نیازهای شهرستان خوانسار تنظیم و تهیه شده است.
هدف از تهیه سند توسعه، شناخت وضعیت، نقاط قوت و ظرفیت های موجود و برش شهرستانی راهبردها و چشم اندازهای توسعه کشور و استان است.
کار اجرایی تهیه اسناد توسعه 24 شهرستان استان اصفهان از 2 سال گذشته توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان و با همکاری دانشگاه اصفهان آغاز شده است.
این اسناد پس از تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان در اختیار مسئولان، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، نخبگان و پژوهشگران قرار می گیرد.
در سند توسعه شهرستان چادگان بر بخش گردشگری بعنوان یکی از ارکان اصلی توسعه با توجه به ظرفیت های آن تاکید شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان نیز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اسناد آمایش و طرح مناطق برنامه ریزی استان، گفت: سندهای توسعه شهرستانی گامی در جهت اجرای اسناد فرادست است.
نعمت الله اکبری افزود: این طرح ها هدفگذاری و تعیین جهت توسعه شهرستان ها را بصورت دقیق بر اساس ظرفیت های هر شهرستان و حتی در مرحله بعد بصورت روستایی ارائه خواهد داد تا از اتلاف منابع جلوگیری و زمینه های سرمایه گذاری را شناسایی و تسهیل کند.
در این جلسه مقرر شده است که اسناد توسعه شهرستان ها در کارگروه تخصصی آمایش سرزمین، آمار، محیط زیست و توسعه پایدار استان اصفهان بررسی و گزارش تصویب آن در شورای برنامه ریزی و توسعه استان طرح شود.
استان اصفهان دارای بیش از پنج میلیون تَن جمعیت در 24 شهرستان است.
بر اساس سند توسعه استان، علم و فناوری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بعنوان محورهای اصلی توسعه انتخاب شده اند.
شهرستان خوانسار در 160 کیلومتری شمال غربی اصفهان با جمعیت 33 هزار نفر دارای یک بخش مرکزی و سه دهستان به نام های چشمه سار، کوهسار و پشت کوه با ۱۸ روستا است.
وجود شرایط ییلاقی، چشمه های آب فراوان وباغ های سرسبز شرایط مساعدی برای جذب گردشگر در این شهرستان فراهم کرده است.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.