به گزارش ایرنا، روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان روز شنبه به نقل از حیدر علی خانبازی افزود: کاهش شیوع و پیشگیری از پیشرفت و تشدید عوارض روانی بلایا، تقویت مهارت های اجتماعی بازماندگان و کمک به ساماندهی مجدد جامعه از ماموریت های این تیم است.
وی اظهار کرد: این تیم ها با هدف کمک به ساماندهی مجدد جامعه، افزایش توان انطباق و آماده سازی بازماندگان با کمک جامعه محلی شامل گروه های اجتماعی، مذهبی، ورزشی، حمایت روانی، بهداشتی، پشتیبانی و هنری به این مناطق اعزام شدند.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر اصفهان افزود: این داوطلبان در قالب تیم های 12 نفره با اهدای هدایا به کودکان، برگزاری مراسم متناسب با عقاید دینی منطقه، بررسی وضعیت بهداشتی آسیب دیدگان، ایمن سازی مناطق، برگزاری بازی ها و اجرای نمایش، به تسکین آلام کودکان و نوجوانان و افراد آسیب دیده در این زلزله می پردازند.
وی با بیان اینکه اعضای این تیم از شهرستان های اصفهان، نجف آباد، برخوار، خمینی شهر، چادگان، شاهین شهر و میمه و آران و بیدگل هستند ؛ گفت: 6 روحانی امدادگر، 2 روانشناس و مشاوره و چندین عضو با تجربه این جمعیت که سابقه حضور در کاروان های نیکوکاری و حوادث گذشته را دارند در این تیم به ارائه خدمت به بازماندگان از سانحه زلزله اخیر خواهند پرداخت.
وقوع زمین لرزه ای با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) شامگاه یکشنبه 21 آبان 96، استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
در پی این زلزله تاکنون بیش از 436 تَن از هموطنان کشته و 9 هزار و 388 نفر مصدوم شدند.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.