به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام 'حسن دهشیری' در خطبه های نماز جمعه اردستان گفت: عربستان سعودی با فشار آوردن و گروگان گرفتن 'سعد حریری'، وی را به استعفا از سمت نخست وزیری لبنان مجبور کرد و در واقع به دنبال وارد کردن آن کشور به جنگی دیگر است.
وی افزود: آل سعود با ادعای دخالت حزب الله در امور لبنان به رژیم غاصب صهیونیستی پیشنهاد کرده تا در ازای دریافت پول از عربستان، کشور لبنان را بمباران کند و مفتی های آن کشور نیز در فتوایی کشتن یهودیان اسرائیلی را حرام اعلام کرده در حالی که کشتار مسلمانان یمن و دیگر کشورهای اسلامی اشکال ندارد.
امام جمعه اردستان بیان کرد: آنهایی که خود را خادم الحرمین می نامند، با کمال تاسف در کشور خود افرادی را تربیت کردند که به نام اسلام به کشتار دیگر مسلمانان دست زده و زیرساخت های کشورهای اسلامی را به سود رژیم غاصب صهیونیستی از بین می برند.
او با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در قبال کشتار و محاصره همه جانبه مردم مظلوم یمن اضافه کرد: پول عربستان همه را نابینا و ناشنوا کرده و سرچشمه همه این جنایت ها استکبار جهانی به سرکردگی ایالات متحده آمریکاست.
دهشیری در ادامه با آسیب دیدگان و بازماندگان حادثه زمین لرزه در استان های غربی کشور ابراز همدردی کرد و گفت: امید می رود مشکلات موجود از سوی مسئولان و البته با همیاری مردم به سرعت برطرف شود و توزیع کمک ها به صورتی باشد که موجبات نارضایتی مردم را فراهم نکند.
وی همچنین به تخریب ساختمان های نوساز در مناطق آسیب دیده از زمین لرزه اشاره و از مسئولان به ویژه دستگاه قضا درخواست کرد 'با کسانی که در انجام وظیفه در مراحل ساخت این بناها کوتاهی کردند، به جد برخورد شده و از حیف و میل بیت المال جلوگیری کنند'.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان ماه در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که بر اساس اعلام مسئولان تا کنون (ظهرجمعه) 436 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم در این استان داشته است.
این زمین لرزه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.
امام جمعه اردستان همچنین با تسلیت سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و سالروز شهادت امام مهربانی ها بیان کرد: حضرت رسول اکرم (ص) و خاندان پاک ایشان الگوی رحمت و نشانه وحدت هستند و اگر مسلمانان حضرت ایشان را درک می کردند، آنگاه یکپارچه در برابر دشمنان و توطئه گران ایستادگی می کردند.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.