به گزارش ایرنا، دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان روز پنجشنبه به نقل از آیت الله ' سید یوسف طباطبایی نژاد ' اضافه کرد: انقلاب اسلامی طی چهل سال گذشته از جناح بازی ضربه خورده است و اگر الان به پختگی و کمال نرسیم، ضربه هایی که در آینده وارد می شود، جبران ناپذیر است.
وی که در جلسه ستاد رسانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران سخن می گفت ، افزود: وقتی انقلاب اسلامی ایران به چهلمین سال از عمر خود نزدیک می شود، نشان از آن دارد که دیگر انقلاب ما نوپا نیست و به کمال خود نزدیک می شود.
آیت الله طباطبایی نژاد، 40 را عددی قابل توجه در اسلام دانست و گفت: هنگامی که انسان به چهل سالگی می رسد خداوند به 2 فرشته مراقب او می گوید؛ از این پس بر او سخت بگیرید و همه کارهای کوچک و بزرگ و زیاد و کم را ثبت کنید، این روایات از این حقیقت خبر می دهند که شخصیت انسان تا چهل سالگی شکل گرفته و از آن پس، وارد مرحله کمال می شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: الان زمانی است که باید بچگی، خودبینی و خود نمایی ها را کنار گذاشت و برای صدور انقلاب همتی مضاعف کنیم و دست از خط و جناح بازی برداریم.
وی به تغییر مدیران میانی کشور و مدیران استان ها پس از تغییر رؤسای جمهور اشاره و از این شیوه انتقاد کرد و گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته، فقط وزرا عوض می شوند و افرادی که در پست های خود به تجربه و مهارت رسیده اند، حفظ می شوند و در راستای سیاست های دولت فعالیت می کنند.
امام جمعه اصفهان افزود: امیدواریم با چهل ساله شدن انقلاب بتوانیم قوانینی را تنظیم کنیم که پس از تغییر رئیس جمهور، فقط وزرا عوض شوند و افرادی که در پست های خود به تجربه و مهارت لازم دست یافته اند و عملکرد خوبی داشته اند، بتوانند به خدمات خود ادامه دهند و قربانی بازی های سیاسی نشوند.
وی اضافه کرد: زیرا تغییر مدیران هزینه های بسیاری را بر دوش نظام می گذارد و در بسیاری از جاها تغییر و جا به جایی مدیران، ضربه های مهلکی وارد می کند.
آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه به تلاش دشمنان برای متوقف کردن انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: متأسفانه رسانه های عربستان سعودی، ایران را عامل ایجاد تفرقه میان اعراب معرفی می کنند و سعی دارند از الگوبرداری سایر ملل از نظام جمهوری اسلامی جلوگیری کنند و این در حالیست که مبنای انقلاب ایران، اسلام و قرآن است.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: آل سعود می گوید عجم ها می خواهند بر اعراب مسلط شوند، لیکن این ادعایی کذب و منافقانه است زیرا تفاوتی میان عرب و عجم نیست و رسول خدا (ص) در حجه الوداع فرمودند که لَّاّ فّرّقِّ بینِ عَّرًّبیٌّ ولَا اٍّعجمیّ اٍّلَّاّ بّْاّلتقوی.
آیت الله طباطبایی نژاد افزود: صدور انقلاب به این معناست که همه مسلمانان به فرمان قرآن با یکدیگر متحد شوند و زیر سلطه کفار نروند.
وی افزود: آل سعود که ادعای مسلمانی دارد چرا با کشوری که برای تبیین دستورات اسلام و قرآن تلاش می کند، دشمنی می کند؟
وی تصریح کرد: در بیان دستاوردهای انقلاب باید به مشکلات، کارشکنی ها و بحران هایی که پشت سر گذاشته ایم، نیز اشاره شود تا بتوانیم قضاوت درستی از پیشرفت ها داشته باشیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تاریخ انقلاب اسلامی به ما ثابت کرده است که دشمن تا جایی که از قدرت ما نترسد، به حرف ما گوش نمی دهد و با ما سر میز مذاکره نمی نشیند.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: پس از حمله عراق، ایران به مجامع بین المللی شکایت کرد اما تا زمانیکه نتوانستیم خرمشهر را پس بگیریم و آنها از قدرت ما مرعوب شدند، با ما وارد مذارکره نشدند.
آیت الله طباطبایی نژاد بیان داشت: اینکه کشورهای 5+1 حاضر شدند با ایران سر میز مذاکره بنشینند و برجام را تصویب کنند بخاطر پیشرفت هایی بود که در انرژی هسته ای و موشکی داشتیم و توانسته بودیم اورانیم 20 درصد تولید و 20 هزار سانتریفیوژ داشته باشیم.
وی با بیان اینکه طبق آیات قرآن، دشمن هیچگاه از ما راضی نمی شود مگر اینکه از دین خود دست برداریم افزود: به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، هر کجا دیدید که دشمن از کسی خوشش آمد، بدانید که یک جای کار ایراد دارد و داریم از مسیر انقلاب منحرف می شویم.
وی بیان دستاوردهای انقلاب را برای نسل جوان ضروری دانست و گفت: برخی انتقاد می کنند که این مفاهیم تکراری است و نیازی به بیان آنها نیست، اما باید توجه داشت که نسل سوم و چهارم انقلاب شرایط گذشته را ندیده اند و درکی از آن شرایط ندارند.
آیت الله طباطبایی نژاد افزود: تکرار، روشی است که خداوند در قرآن کریم نیز از آن استفاده کرده است زیرا انسان ها مدام نیاز به تذکر و یادآوری دارند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به برخی افراد که دستاوردهای انقلاب را نادیده می گیرند و کشور را با دوران سلطنت پهلوی مقایسه می کنند، خاطر نشان کرد: به دلیل پیشرفت فناوری و توسعه فضاهای مجازی، زمینه دسترسی به بسیاری از مطالب نامناسب برای جوانان فراهم است اما جوانان ما به برکت انقلاب اسلامی هنوز پاک و متدین هستند.
امام جمعه اصفهان با اشاره به اشاعه فحشا و فساد پیش از انقلاب اسلامی بیان کرد: در زمان طاغوت به دلیل اینکه فناوری پیشرفت نکره بود، دسترسی به مطالب و تصاویر نامناسب کار راحتی نبود اما فحشا و فساد بسیار گسترده بود بنابر این شرایط نابرابر آن دوران با پس از انقلاب که از سوی رسانه ها و شبکه های مجازی مورد هجمه های فرهنگی گسترده قرار گرفته ایم نشان می دهد که قطعا رواج فساد و فحشا در آن زمان با حال حاضر قابل مقایسه نیست.
در ابتدای این دیدار دکتر احمدی، مدیر کل صدا و سیمای استان اصفهان نحوه تشکیل ستاد رسانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کشور و استان را توضیح داد و گفت: یکی از اهداف این ستاد انتقال مفاهیم انقلاب به نسل های سوم و چهارم انقلاب است .
وی افزود: نسل کنونی ما باید هر چه بیشتر با دستاوردها، هویت، خدمات، ویژگی ها، صفات و جایگاه انقلاب اسلامی در منطقه و جهان آشنا شود و بدنبال آن هستیم که هر چه سریع تر و دقیق تر به این مهم دست یابیم.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین ' محمد علی انصاری' مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان راهپیمایی بزرگ اربعین را یکی از میدان های تجلی انقلاب اسلامی دانست و گفت: حضور ملیت ها و قومیت های مختلف و همراه داشتن نمادهای انقلاب اسلامی مانند عکس امام (ره)، رهبر معظم انقلاب و شهدا از جمله شهید حججی در این حماسه عظیم، نشانه های صدور انقلاب اسلامی به مردم جهان است.
2093 ** خبرنگار و انشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.