به گزارش ایرنا، ' محمد حسن قائدیها ' روز چهارشنبه در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی و روسای ادارات پیش دبستانی و دوره اول سراسر کشور در اصفهان افزود: امروز موفق نخواهیم شد مگر اینکه مدارس ما با هنر، خلاقیت، زیبایی و شادی آفرینی همراه باشند.
وی با طرح این سوال که آیا کلاس های خشک و کتاب های بی روح درسی می تواند دانش آموزان را از گرداب های سخت بیرون آورد، تصریح کرد: امروز ضرورت خروج از محدوده زمان و مکان در آموزش و پرورش بر همگان اثبات شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امروز تصمیم گیری برای دانش آموزان در اتاق های دربسته بدون حضور دانش آموزان مردود است و اگر اندیشمندان، اولیاء و معلمان بعنوان ارکان اصلی تعلیم و تربیت در کنار ما نباشند، نمی توانیم آموزش و پرورش را اداره کنیم.
وی افزود: توسعه و گذشتن از بحران ها و گرداب های چالش برانگیز از مسیر آموزش و مقطع ابتدایی می گذرد لذا این مقطع تحصیلی از اهمیت خاصی برخوردارست.

*** 860 هزار دانش آموز در استان اصفهان
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به تحصیل حدود 860 هزار دانش آموز در این استان گفت: حدود 55 هزار فرهنگی شاغل حقوق بگیر نیز در آموزش و پرورش استان در پنج هزار و 500 واحد آموزشی کار تعلیم و تربیت را در 41 ناحیه و منطقه مدیریت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی جاری بیش از سه هزار و 200 معلم ابتدایی کسری داشتیم اما با تلاش همکاران موفق شدیم با آسیب کمتری سال جدید را شروع کنیم.
وی تاکید کرد: با برنامه هایی که حوزه آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در سال جاری تدوین و برنامه ریزی کرده است، برای ایجاد مدارس با خلاقیت، زیبا و شادی آفرین موفق خواهیم شد و در استان اصفهان کارهای مطلوبی در این حوزه انجام شده است.
به گزارش ایرنا، گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی و روسای ادارات پیش دبستانی و دوره اول سراسر کشور روز چهارشنبه با هدف تبیین برنامه های حوزه ابتدایی و توسعه کمی و کیفی دوره پیش از دبستان و تبادل تجربه بین استان ها در اصفهان برگزار شد.
ت/3011/ 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.