به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه اصفهان روز چهارشنبه به نقل از آیت‌ الله ' سید یوسف طباطبایی ‌نژاد ' اضافه کرد: تحصیل دانشجویان در رشته های دانشگاهی، منطبق بر نیازهای کنونی کشور نیست و لازم است تا وزارت علوم، تحصیل دانشجویان را به سمتی سوق دهد که در آینده نیروی انسانی متعهد و متخصص برای برطرف کردن نیازهای کشور وجود داشته باشد.
وی که در دیدار اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان سخن می گفت، افزود: وزارت علوم باید سهمیه ای برای تحصیل دانشجویان دختر و پسر در رشته های مورد نیاز کشور تعیین کند.
وی ادامه داد: در زمان حاضر استان اصفهان نیازمند سونوگراف زن است و اینگونه افراد متخصص به اندازه کافی وجود ندارد اما در مقابل می بینیم که بانوان در رشته هایی تحصیل می کنند که زیربنای کاری برای آنان وجود ندارد.
وی اضافه کرد: به عنوان مثال دانشگاهها برای بانوان رشته حقوق در نظر گرفته اند در صورتیکه دستگاه قضایی نمی تواند آنان را جذب کند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: برخی از دانشگاه ها و مسئولان دانشگاهی افتخار می کنند که در فلان دانشگاه 100 رشته تحصیلی وجود دارد در حالیکه برخی از این رشته ها، هیچ کاربردی برای کشور ندارد.
وی با تأکید بر ضرورت مهارت آموزی و کسب تجربه توسط مهندسان جوان و دانش آموختگان دانشگاهی تصریح کرد: در گذشته افراد بی سواد، تنها با کسب تجربه و مهارت برخی فعالیت های حیاتی را انجام می دادند.
امام جمعه اصفهان افزود: حال که دانشجویان ما با علوم روز آشنا می شوند، لازم است تا با کسب تجربه، دانش خود را بصورت صحیح و کاربردی، عملیاتی کنند.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه درآمدزایی و توجه به مسائل مالی برای دانشگاهها اهمیت دارد، افزود: دانشگاه ها پول را می خواهند و اینکه دانش آموختگان در آینده قرار است چه نیازی از کشور را برآورده سازند، مشخص نیست و نیاز است که وزارت علوم بر این موضوع نظارت کند.
وی با اشاره به ضرورت آموزش ضمن خدمت برای مهندسان کشاورزی گفت: فرهنگ کشاورزی باید توسط مهندسان کشاورزی برای قشر کشاورز بیان شود تا فرهنگ صحیح کشاورزی توسعه یابد و روش های نوین آبیاری همچون آبیاری قطره ای جایگزین آبیاری غرقابی شود.
امام جمعه اصفهان افزود: دولت نیز برای تغییر مدل آبیاری به کشاورزان کمک می کند.
حدود چهار میلیون دانشجو در دانشگاه های سراسر کشور تحصیل می کنند.
استان اصفهان با حدود 330 هزار دانشجو و 6 هزار و 400 عضو هیات علمی از لحاظ تعداد استاد و دانشجو، بعد از تهران مقام دوم کشور را دارد.
د/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.