به گزارش ایرنا، حجت‌ الاسلام و المسلمین ' رضا صادقی ' روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این کمک ها از محل خیرات و مبرات و موقوفات منطبق با کمک به درماندگان برای کمک به زلزله‌ زدگان مناطق غرب کشور ارسال شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان در زمینه سند دار کردن موقوفات اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 650 سند برای موقوفات این استان صادر شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان بابیان اینکه از 36 هزار موقوفه در استان اصفهان تاکنون 10 هزار 500 موقوفه سنددار شده‌اند افزود: تا پایان سالجاری حدود 60 درصد موقوفه های استان سند دار می شوند.
وی، موقوفه فضل آباد شامل باغ فدک، تاکسیرانی، اداره کل زندان‌های استان اصفهان و قسمتی از زمین‌‌های زراعی در خیابان بعثت اصفهان را از جمله موقوفاتی اعلام کرد که در سال جاری به نام اوقاف سند خورده است.
حجت الاسلام صادقی افزود: این موقوفه دارای وسعت ۸۰۰ هکتاری است و از ۲۰۰ سال گذشته به عنوان موقوفه با نیت روضه خوانی، کمک به طلاب فقیر و خیرات و مبرات توسط علی اکبر خان ثبت شده است.
وی همچنین از ' هادی گل '، قسمتی از شهرک سیمرغ، دانشگاه سپهر، اصفهانک و کمربند غرب اصفهان به عنوان دیگر موقوفات سند خورده به نام اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان در سالجاری نامبرد.
مدیر کل اوقاف استان اصفهان همچنین از صدور ۱۵۴ مورد حکم قضایی به نفع موقوفات استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
وی همچنین با اشاره به ثبت بیش از ۸۵ وقف جدید در استان اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: ۵۰ درصد واقفان خانم‌ها هستند.
حجت الاسلام صادقی در ادامه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای فعالیت‌های عمرانی در بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: در استان اصفهان همکاری خوبی بین اوقاف و بخش خصوصی وجود دارد که ساخت بناهای تجاری و مسکونی در موقوفه‌هایی همچون مدح‌ خوان، زینت ذکایی و بدیع الصنایع کاشان نمونه ای از همکاری بخش خصوصی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان است.
وی همچنین به راه‌اندازی نخستین پارک رایانه‌ای کشور به همت بخش خصوصی و اداره اوقاف شهرستان گلپایگان اشاره کرد و افزود: این پارک در موقوفه خدیجه خانم گلپایگان دایر خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان همچنین با اشاره به آغاز هفته وقف از ۲۴آبان تا چهارم آذرماه گفت: در این هفته برنامه هایی از جمله غبارروبی گلزار شهدا، نواختن زنگ وقف در مدارس و همایش یاوران وقف و رسانه برگزار می شود.
در استان اصفهان بالغ بر 40 هزار رقبه و بیش از 700 بقعه متبرکه وجود دارد.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.