به گزارش ایرنا، آیت الله 'عبدالنبی نمازی' روز دوشنبه در دیدار برگزیدگان مسابقه های قرآنی کشوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: علت گمراهی بشر نادانی به معرفت الله، قرآن کریم و عترت است و کار قاریان و حافظان نباید تنها به یاد سپردن، خواندن و ترجمه محدود شود بلکه باید موضوع را به صورت تخصصی دنبال کرده و آن را در زندگی روزمره به کار بگیرند.
وی افزود: قرآن کریم پیش از انقلاب اسلامی صوری و به حاشیه رفته بود اما به برکت پیروزی انقلاب از حاشیه جامعه به متن زندگی مردم آمد اما همچنان با جایگاه مورد نظر فاصله داریم.
نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان بیان کرد: یکی از رسالت ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی احیای قرآن و قرار دادن این کتاب مقدس در جایگاه اصلی می باشد که در این راستا باید تلاش شود تا قرآن فرای لفظ ها در قالب عمل آنچنان که تاکید شده به صحنه دانشگاه ها، بازار و حوزه های علمیه برود.
او اضافه کرد: معرفت الله به انسان ارزش و اعتبار می دهد و اگر معارف موجود در قرآن کریم عملیاتی شود، انسان به بالاترین مرز کمال و تکامل خواهد رسید و اگر در نظام آفرینش قرآن از جامعه بشریت حذف شود، زیست انسان در کره زمین بی معنا خواهد بود.
آیت الله نمازی گفت: قرآن کریم نعمت بزرگ الهی است که در اختیار انسان ها قرار گرفته و خواندن، حفظ کردن و انس گرفتن با این کتاب آسمانی مقدمه ای برای عمل به آن می باشد.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان نیز در ادامه عنوان کرد: این دانشگاه هفت سال پیاپی در بین 61 دانشگاه و موسسه علوم پزشکی جزو رتبه های برتر است و سال گذشته نیز رتبه دوم در مسابقات قرآنی کشور را کسب کرد.
حمیدرضا گیلاسی با اشاره به کسب 26 رتبه قرآنی از سوی دانشجویان و استادان این دانشگاه افزود: نگاه ها به فعالیت های قرآنی توسعه ای است و از مسابقه ها به عنوان ابزاری برای ترویج مفاهیم این کتاب آسمانی استفاده می شود.
خبرنگار: یوسف صائب ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.