به گزارش ایرنا، مراسم راهپیمایی 13 آبان روز مبارزه با استکبار با حضور اقشار مختلف مردم، دانش آموزان و دانشجویان در اصفهان برگزار شد.
امسال نخستین سالی است که تجمع راهپیمایان 13 آبان در اصفهان در میدان انقلاب انجام شد.

** آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید روز شنبه در دیدار محسن مهر علیزاده استاندار اصفهان با وی گفت: اصفهان دارالمؤمنین است و مردم آن از حیث دیانت و فرهنگ، امتیازات خاصّی دارند و از این جهت ادارۀ این استان پهناور نیازمند عقلانیّت، تدبّر و سعۀ صدر است.

**معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف ‏کنندگان و تولیدکنندگان گفت: هیچگاه بحث حذف برچسب قیمت در کشور مطرح نبوده زیرا بر اساس قانون، هر کالا باید برچسب قیمت داشته باشد.
سید محمود نوابی ' روز یکشنبه در نخستین همایش تجلیل از حامیان حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان افزود: در تابستان امسال تصمیم بر این بود که قیمت برخی کالاها در مبداء تولید برچسب نخورد که این امر منتفی شد.

**نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان تاکید کرد: موضوعات شورای فرهنگ عمومی استان باید اولویت بندی و زمینه اجرای مصوبات این شورا بطور کامل فراهم و عملیاتی شود.
آیت الله ' سید یوسف طباطبایی نژاد ' در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: شورای فرهنگ عمومی از ظرفیت بسیار بالایی برای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه برخوردار است.

**سارق یک باب طلا فروشی در یزد به همراه طلاهای سرقت شده یکشنبه شب در سه راهی چوپانان در نایین به دام ماموران انتظامی افتاد.
فرمانده انتظامی نایین گفت : 2 کیلو و750 گرم طلای سرقت شده به ارزش 300میلیون تومان از سارق دستگیر شده به دست آمد.
سرهنگ صادق کاظمزاد افزود: در بازرسی از یک دستگاه خودرو عبوری که از یزد عازم مرکز کشور بوداین مقدار طلا کشف شد.

**پیکر پاک 2 شهید تازه تفحص شده نیروی انتظامی و 2 شهید مدافع حرم روز دوشنبه بر دوش مردم شهید پرور اصفهان تشییع شد.
محسن ملکیان ' و ' سعید شکریان ' از نیروهای مرزبانی ژاندارمری سابق ( نیروی انتظامی ) بودند که در سال 67 همزمان با پذیرش قطعنامه 598 در حمله ناجوانمردانه رژیم بعثی عراق به شهادت رسیدند و همراه با 52 تن دیگر از نیروهای مرزبانی بصورت دسته جمعی دفن شده بودند.
همچنین شهید ' رمضان محبی ' و ' شهید صفر سیفی ' نیز عضو تیپ فاطمیون بودند که در درگیری با گروه های تکفیری در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

**معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای اصفهان گفت: حجم آب ذخیره شده در پشت سد زاینده‌رود حدود 164 میلیون مترمکعب رسیده است که تنها حدود 12 درصد از حجم کلی سد را شامل می شود.
علی بصیرپور افزود: این میزان گرچه نسبت به سال گذشته حدود 10 میلیون مترمکعب افزایش دارد اما با افت 74 درصدی نسبت به متوسط بلندمدت حوضه آبی زاینده‌ رود همراه است.

** استاندار اصفهان گفت: جانبازان از زندگی، خانواده و جوانی خود گذشتند و آبرو و امنیت را برای کشور به ارمغان آوردند و نباید از ابتدایی ترین خدمات و حقوق شهروندی محروم باشند.
محسن مهرعلیزاده ' دوشنبه شب با حضور در آسایشگاه جانبازان شهید مطهری اصفهان و در دیدار سه ساعته با جانبازان این آسایشگاه ضمن تجلیل از صبر و استقامت جانبازان، گفت: مسئولان و مدیران باید در قبال این همه از خودگذشتگی جانبازان، با خضوع بیشتری در خدمت رسانی به آحاد مردم بویژه جانبازان اقدام کنند.
استاندار اصفهان همچنین پس از حضور در آسایشگاه جانبازان شهید مطهری اصفهان با حضور در منزل شهیدان ' مجید، سعید و اسماعیل امینی نور ' از پدر این شهدا که در بستر بیماری است عیادت کرد.

**هوای اصفهان روز سه شنبه برای گروه های حساس در شرایط ناسالم قرار دارد و آلودگی هوا در دومین ماه پاییز وارد سیزدهمین روز شد.
بنابر اعلام مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان، میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان در روز سه شنبه عدد 119 (AQI) را نشان می دهد.

**رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر استفاده درست از فناوری های جدید در جامعه، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را بهترین، آسانترین و سریعترین راه برای تبلیغ دین مبین اسلام عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز سه شنبه در اجلاس استانی نماز و فضای مجازی در دانشگاه کاشان گفت: فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی در دسترس، فرامرزی، دو طرفه، به روز و فرادینی هستند که به دلیل تنوع از نظر امکان انتشار و دریافت همزمان متن، عکس و فیلم مزیتی قابل توجه دارند.

** رئیس پیش‌ بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از آغاز بارش های پاییزی در این استان از دهه سوم آبان امسال خبر داد.
حسن خدابخش گفت: این بارش ها ( بارش های پاییزی ) بویژه برای نواحی مرکزی و شرقی از رطوبت زیادی برخوردار نیست و کمبود بارش ها در استان اصفهان را جبران نخواهد کرد.

** وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: محرومیت زدایی، افزایش رفاه و ایجاد اشتغال در جامعه رویکردهای اصلی دولت در بخش رفاه اجتماعی است.
علی ربیعی شامگاه سه شنبه در نشست شورای مشترک اداری و اشتغال شهرستان های گلپایگان و خوانسار در غرب اصفهان افزود:هدف گیری دولت محو فقر شدید و کاهش و محدود کردن فقرمطلق است.

**سهراب مرادی وزنه بردار اصفهانی دارنده مدال المپیک در فهرست اولیه 10 پولادمرد ایرانی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی برای رقابت های 2017 قهرمانی جهان قرار گرفت.
این ورزشکار دردسته 94 کیلوگرم با رکورد ورودی 413 کیلوگرم همراه با ایوب موسوی با رکورد ورودی 390 کیلوگرم در این فهرست قرار گرفته است.

**مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: تنها 40 درصد از جمعیت هدف در این استان موفق به دریافت کارت ملی هوشمند شدند و 60 درصد باقی مانده نیز تا پایان سال جاری فرصت اقدام دارند.
حسین غفرانی کجانی روز چهارشنبه در آئین قدردانی از بازنشستگان اداره ثبت احوال اردستان بیان کرد: پنج میلیون و 120 هزار و 850 نفر در استان اصفهان جامعه هدف داریم که تا کنون یک میلیون و 750 هزار نفر نام نویسی و یک میلیون و 500 هزار نفر کارت هوشمند دریافت کردند.

** شهرها و و روستاهای استان اصفهان‌ همزمان با اربعین حسینی و همنوا با سایر هموطنان سیاه پوش شد و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) به سوگ نشستند.
مردم استان اصفهان از شامگاه چهارشنبه همزمان با شب اربعین با حضور در هیات های مذهبی، مساجد، حسینیه ها و تکایا به عزاداری پرداختند.

**امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به محاصره و کشتار مردم مظلوم یمن، از مجامع بین المللی خواست برای جلوگیری از ادامه جنایات جنگی آل سعود در یمن اقدام کنند.
حجت الاسلام و المسلمین ' سید مجتبی میردامادی ' در نماز جمعه شهر اصفهان با اشاره به گوشه هایی از جنایات عربستان سعودی در کشتار مردم یمن و تجهیز داعش توسط آل سعود گفت: حکومت آل سعود بیش از 2 سال است که با به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم یمن در حق مردم این کشور فقیر، جنایات بزرگی را مرتکب شده اما دنیا مقابل این جنایات سکوت کرده است.

** قطار گردشگری عقاب طلایی حامل گردشگران 11 کشور اروپایی، آمریکایی و آسیایی صبح جمعه وارد اصفهان شد و مورد استقبال مسئولان اداره کل راه آهن و گردشگری این استان قرار گرفت.
قطار گردشگری عقاب طلایی که ' جواهرات قلب ایران ' نام دارد، 11 آبان امسال از مرز سرخ وارد کشورمان شد و حامل 78 گردشگر خارجی از کشورهای انگلستان، آمریکا، آلمان، سوئیس، روسیه، مالزی، استرالیا، فیلیپین، مکزیک، هنگ کنک و نروژ است.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.