کیانوش جهانپور روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: کارانه پزشکان و پرستاران شاغل در بیمارستان های تابعه دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور حدود یک سال پرداخت نشده اما امید است بزودی پرداخت آنها از سر گرفته شود.
وی با بیان اینکه کارانه کارکنان از محل درآمدهای اختصاصی بیمارستان ها قابل پرداخت است، اظهار کرد: بعلت تعویق در پرداخت از سوی سازمان‌های بیمه گر خریدار خدمت، محلی برای پرداخت مطالبات معوق جامعه پزشکی و پرستاری وجود نداشته است.
وی میزان بدهی سازمان های بیمه گر به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تا اول مهر امسال را حدود 620 میلیارد تومان اعلام کرد وگفت: به محض وصول هرمیزان از مطالبات معوقه از سازمان های بیمه گر نظیر سازمان تامین اجتماعی به تناسب کارانه کارکنان پرداخت خواهد شد.
جهانپور اضافه کرد: دانشگاه باید بیش از 120 میلیارد تومان کارانه و اضافه کار به پزشکان، پرستاران و کارکنان زیر مجموعه خود در سراسر استان پرداخت کند.
وی ادامه داد: علاوه بر این بیش از 380 میلیارد تومان بدهی انباشته در قبال شرکت های تامین کننده دارو، تجهیزات پزشکی، غذا و خدمات بیمارستانی وجود دارد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: این مطالبات معوقه مربوط به کارانه است اما حقوق کارکنان پرداخت شده است.
جهانپور درباره حضور دیروز تعدادی از کارکنان بیمارستان امیرالمومنین (ع) فلاورجان در محل این بیمارستان برای درخواست مطالبات خود، گفت: اعتراض وانتقاد برای مطالبات معوقه از حقوق طبیعی افراداست و تا زمانیکه این اعتراض، مخل امر درمان یا مغایر با مقررات کشور نباشد به آن با دید احترام باید نگاه کرد.
وی افزود: حضور این افراد هیچ اختلالی در روند درمانی بیمارستان بوجود نیاورد و خاتمه یافت.
وی با قدردانی از تحمل جامعه پزشکی و پرستاری و تلاش های آنها در ارائه خدمت به بهترین نحو ممکن، اظهار امیدواری کرد که مسئولان و خریداران خدمت ، نسبت به اهمیت این موضوع توجه بیشتری نشان دهند.
کارانه نوعی پرداخت مالی غیر از حقوق و دستمزد است که بر حسب میزان درآمدی که بیمارستان از محل جزء فنی ارائه خدمت بدست می آورد و با فرمول خاصی بین پزشکان و پرستاران تقسیم می شود.
پرداخت نشدن بدهی سازمان های بیمه گر به دانشگاه های علوم پزشکی کشور در چند سال اخیر، باعث به تعویق افتادن پرداختی بخشی از کارانه کارکنان بیمارستان ها شده است.
استان اصفهان دارای 58 بیمارستان شامل 11 بیمارستان آموزشی درمانی ( دولتی)، 26 بیمارستان دانشگاهی (دولتی)، هفت بیمارستان خصوصی، چهار بیمارستان خیریه، 10 بیمارستان وابسته به نهادها با مجموع حدود 6 هزار تخت است.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.