اصغر سلیمی، روز جمعه در گفت وگو با ایرنا بااشاره به نشست خود با مدیر عامل آب روستایی استان اصفهان بیان کرد: در این جلسه مقرر شد کارهای کارشناسی برای حفر یک چاه آهکی عمیق جهت تامین آب روستاهای هست، ضرغام آباد و مزرعه شیخ علی هرچه سریع تر انجام شود.
به گفته نماینده مجلس، مردم این روستاها سال هاست با مشکلاتی در تامین آب مواجه هستند و حفر چاه برای تامین آب آنها ضروری و اجتناب ناپذیر است.
نماینده مردم سیمرم در مجلس، اصلاح وضعیت آب چاه مجتمع حاجی آباد و مطالعه آب پایدار کل بخش وردشت توسط امور تحقیقات شرکت آب فاضلاب روستایی استان را یادآور شد و افزود: در این نشست مقرر شد آب شرب مجتمع عشایری اسلام آباد در شمال سمیرم نیز اصلاح شود.
نماینده سمیرم در مجلس با بیان اینکه اصلاح شبکه آب پروژه 21 روستا در بخش پادنا و قرار گرفتن روستای دشتبال در این پروژه دیگر درخواست ما از مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی ( آبفار) استان اصفهان بود، ادامه داد: این طرح نیز سال های متمادی است اجرا شده اما هنوز تکمیل نشده است.
سلیمی با اشاره به مشکلات فراوان خشکسالی که مردم بویژه کشاورزان سمیرم با آن دست و پنجه نرم می کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه شهرستان سمیرم در چند سال گذشته از لیست مناطق محروم خارج شده و به عنوان منطقه کمتر توسعه یافته معرفی شده است.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 40 روستای سمیرم در رابطه با آب شرب با مشکل مواجه هستند و سال هاست با تانکر به آنها آب رسانی می شود بنابراین برای تامین آب این روستاها چاه هایی در حال حفر است.
نماینده مردم سمیرم در مجلس ابراز امیدواری کرد: تصمیم های اتخاذ شده در نشست با مسئولان و مدیران استان اصفهان هر چه سریع تر عملیاتی و اجرا شوند.
شهرستان سمیرم با افزون بر 100هزار جمعیت، چهار بخش مرکزی، دناکوه، وردشت و پادنا و 150 روستا و آبادی در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
7147/ 2093 ** خبرنگار: محمود افشاری ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.