به گزارش ایرنا، دکتر ' علی اکبر ولایتی ' روز پنجشنبه در یکصد و پنجاه و هشتمین شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی ابتدا به دنبال تجزیه عراق و سوریه و برنامه های شوم دیگر در منطقه بودند اما در تحقق این برنامه ها شکست خوردند و این آرزوها را به گور می ‌برند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح مطرح شده از سوی مسعود بازرانی رهبر حزب دمکرات کردستان عراق مبنی بر استقلال کردستان عراق را در راستای برنامه تجزیه عراق از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد: با تدبیری که دولت این کشور با مشورت جمهوری اسلامی ایران داشت، طرح بارزانی بدون خونریزی خنثی شد.
وی با بیان اینکه ایران محور مقاومت است، افزود: هر توطئه‌ای که آمریکا و رژیم صهیونیستی می ‌بافند، توسط جمهوری اسلامی ایران پنبه می ‌شود.
رئیس هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به فعالیت ها و رویکردهای این دانشگاه در دوره جدید اشاره کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی باید در جهتی که کشور استحقاق دارد، حرکت کند.
وی ، توجه به اقتصاد دانش بنیان و توسعه انسان محور را ضرورت اقتصاد کشور دانست و افزود: ایران از ظرفیتی برخوردار است که می‌ تواند کارهای بزرگی را تدبیر و به اجرا در آورد همانگونه که تاکنون در این جهت گام برداشته است.
دکتر ولایتی تاکید کرد: بدون تردید جمهوری اسلامی ایران در حوزه علمی بالاترین نمره و امتیاز را دارد و بی تردید هیچ کشوری مانند ایران در تمدن سازی و فرهنگ سازی جهان سهم ندارد.
وی، دانشگاه آزاد اسلامی را دستاورد بزرگ جمهوری اسلامی دانست و افزود: اکنون ‌یک ‌میلیون و 500 هزار ‌دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که ظرفیت عظیم و مهمی برای توسعه کشور به شمار می آید.
رئیس هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در حوزه آموزش و تربیت اقدام های بسیاری انجام داده ایم، افزود: کار تربیتی ما کمتر از کار آموزش نیست و باید دانشگاه آزاد الگو باشد. ما از نظر تاریخی و هویت ملی استحقاق این مسئله را داریم و از هویت اسلامی مملو از فرهنگ و علم بهره می‌بریم.
دکتر ولایتی اظهار کرد: صاحبان مجلات علمی دنیا حاضر نیستند از جمهوری اسلامی ایران مقالات علمی پذیرفته شود و سطح علمی بالا را برای نمایش واقعی چهره علمی کشور در اختیار علاقه مندان قرار دهند اما به قدری برخی از مقالات علمی ایران از جایگاه بالایی برخوردار است که چاره ای جزء انتشار این مقالات ندارند.
وی با بیان اینکه راه برای پیشرفت بسیار است ، اضافه کرد: بنده خود را ملزم می‌دانم در جهت اهدافی که رهبر معظم انقلاب تبیین و تصریح فرمودند قدم بردارم و بی تردید مشکلات و موانع ، برطرف و مسیر پیشرفت با کمک مدیران، مسئولان، همکاران و کارکنان دانشگاه هموار خواهد شد.
دکتر ولایتی، دانشگاه آزاد اسلامی را مستعدترین دانشگاه برای پیشرفت دانست و افزود: مطمئن هستم که دانشگاه آزاد اگر با جهت گیری درست و دقیق پیش رود، حرف نخست را در کشور خواهد زد.
یکصد و پنجاه و هشتمین شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان عصر پنجشنبه با حضور دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور روسای 28 واحد و مرکز آموزشی و روسای شوراهای تخصصی این استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار شد.
7150 / 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.