به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ ' اصغر عرب پور ' روز پنجشنبه در سومین روز اردوی صحرایی گردان های امام حسین (ع) در جمع خبرنگاران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای وظایف قانونی خود، بسیجیان را در قالب گردان های امام حسین (ع) سازمان دهی می کند.
وی ادامه داد: دفاع مقدس تجربه خوبی از حضور سازمان یافته بسیجیان در عرصه دفاع از کشور و انقلاب اسلامی بود و امروز نیز این مسیر با تشکیل گردان های امام حسین (ع) در یگان های نیروی زمینی سپاه محقق می شود.
فرمانده لشکر 14 امام حسین (ع) افزود: نیروی های سازمان یافته در قالب گردان های امام حسین (ع) در طول سال برنامه های متعددی اعم از آموزشی و عملی دارند که یکی از برنامه های عملی آنها اردوی صحرایی به منظور آشنایی بیشتر با تسلیحات سازمانی خود است.
وی اظهار کرد: این اردوها موجب جدا شدن بسیجیان از محل سکونت و کار خود و حضور در شرایط سخت و نیمه سخت می شود و از سوی دیگر فرصتی برای عملیاتی کردن آموزش های تئوری آنها است.
سردار عرب پور گفت: این بسیجیان با حضور در واحدهای تخصصی بصورت عملی کار با انواع ادوات نظامی را آموزش می بینند و برداران پاسدار به عنوان ناظر و راهنما در کنار آنها قرار خواهند داشت.
وی گفت: بسیجیان گردان های امام حسین (ع) در این اردو، دفاع از کوی و برزن، پدافند دورادور، جنگ نوین، خود امدادی و دگر امدادی، آماده سازی و شلیک با سلاح های سازمانی خود را تمرین می کنند.
فرمانده لشکر 14 امام حسین (ع) با اشاره به نقش اعتقادات مذهبی و بینش سیاسی نیروهای بسیج در فعالیت های داوطلبانه بسیجیان گفت: بسیجیان گردان های امام حسین (ع) علاوه بر حضور در برنامه های نظامی، از کلاس ها و نشست های عقیدتی اعم از اخلاق، احکام، عقاید و سیاسی بهره مند می شوند و برنامه های فرهنگی مذهبی متعددی از جمله قرائت ادعیه، نمازهای جماعت خواهند داشت.
وی تصریح کرد: حضور بسیجیان شرکت کننده در گردانهای امام حسین (ع) صرفا داوطلبانه است و در بین این بسیجیان از اقشار مختلف از جمله تجار، کارمند، پزشک، فرهنگی، دانش آموز، دانشجو و روحانیت حضور دارند.
سردار عرب پور خاطر نشان کرد: این اردو با نام شهدای مدافع حرم از سه شنبه آغاز شده است و تا فردا ( جمعه ) ادامه می یابد.
وی بااشاره به تهدیدات رئیس جمهور آمریکا، گفت: ویژگی هایی که امروز از ترامپ دیده می شود، مخصوص این فرد نیست و هر کس دیگری که به جای او بر سر کار می آمد نیز مجبور بود این رفتارهای جنون آمیز را از خود نشان دهد.
فرمانده لشکر 14 امام حسین (ع) افزود: روسای جمهور آمریکا عروسک های خیمه شب بازی در دست لابی صهیونیستی هستند و صهیونیست ها نیز با حمایت از ترامپ او را به مسند ریاست جمهوری نشاندند.
وی تصریح کرد: در مقابل چنین نگرشی، جمهوری اسلامی ایران با نگاه انقلابی و متکی به مردم در میدان دفاع از اسلام حضور دارد و مردم منطقه و حتی کشورهای دیگر نیز این الگو را از انقلاب اسلامی گرفته اند.
سردار عرب پور گفت: امروز طرح های دشمن حتی در نبردهای نیابتی نیز با انتقال فرهنگ دفاعی انقلاب اسلامی به کشورهایی چون عراق، سوریه، لبنان و یمن با شکست مواجه شده است.
وی تصریح کرد: شیوه دفاعی در الگوی انقلاب اسلامی مبتنی بر مردم و بسیجیان است و هرجا حضور مردم پر رنگ باشد کاری از دشمن بر نمی آید.
اردوی صحرایی شهدای مدافع حرم با حضور 12 گردان امام حسین (ع) لشکر مردم پایه 14 امام حسین (ع) در منطقه عمومی مورچه خورت اصفهان در حال برگزاری است.
گردان های امام حسین (ع) متشکل از بسیجیانی است که با معرفی از سوی نواحی مقاومت در قالب یگان های نیروی زمینی سپاه سازمان دهی می شوند.
/7134/ 2093 ** خبرنگار: محمد کامران ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.