الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** مرگ کودک 2 و نیم ساله به دست نامزد مادرش، در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی قرار داشت. به گفته برخی منابع خبری، این پسر بچه در رشت توسط مردی جوان که نامزد مادرش بوده، مورد تجاوز قرار گرفته و سپس به قتل رسید.
*** خبر خوش برای دانشجویان دختر دانشگاه آزاد نیز دیگر خبر مورد توجه بود. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از موافقت این دانشگاه برای انتقال دانشجویان دختر به شهر خود خبر داد. فرهاد رهبر در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی گفت: یکی از سیاست‌هایی که دانشگاه در نظر گرفته، بومی‌گزینی است و هر دانشجوی دختری درخواست بازگشت به شهر خود را داشته باشد، با آن موافقت می‌شود.
*** راهیابی تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان به یک چهارم نهایی جام جهانی نیز از اخبار سراسری مورد توجه بود. تیم فوتبال نوجوانان ایران به دنبال حذف نمایندگان عراق و ژاپن به عنوان تنها نماینده آسیا با قدرت به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی زیر 17 سال گام گذاشت.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** کاهش 74 درصدی ذخیره سد زاینده رود از مهمترین اخبار محلی مورد توجه بود. بررسی آماری در باره میزان آب ذخیره شده در پشت سد زاینده رود، کاهش 74 درصدی این حجم نسبت به میانگین بلندمدت را نشان می دهد و همین مساله زمان افزایش خروجی سد برای بازگشایی زاینده رود و در نتیجه کشت پاییزه کشاورزان را در هاله ای از ابهام قرار داده است.
*** حمله گرگ به تعدادی از مردم در گلپایگان نیز از اخبار مورد توجه بود. سه شنبه شب یک قلاده گرگ به چند کشاورز گلپایگانی در شهر گلشهر حمله کرد که در این حادثه پنج کشاورز از شهر گلشهر توسط یک قلاده گرگ گرسنه مورد حمله قرار گرفتند.
*** پاییزی بارانی در اصفهان نیز از اخبار محلی مورد توجه بود. به گفته مدیر کل هواشناسی استان اصفهان، پیش‌بینی برای 3 ماه آینده مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد نسبت به سال قبل پاییز بهتری داریم، اما نسبت به بلند مدت 10 تا 15 درصد کاهش خواهیم داشت؛ همچنین میانگین دما تغییر محسوسی نخواهند داشت و تنها اندکی در نواحی مرکزی خنک‌تر می‌شود. بیجندی افزود: اگر سال های 84 تا 96 را بررسی کنیم 95 درصد استان دچار انواع خشکسالی بوده‌اند، این خشکسالی‌ها به صورت پراکنده در استان وجود دارد و از لحاظ جمعیتی 94 درصد مردم استان را درگیر می‌کند.
*** حضور بازیگر زن ترکیه ای در اصفهان نیز مورد توجه شبکه های اجتماعی قرار گرفته بود. به گفته برخی منابع خبری یک بازیگر زن ترکیه ای برای حضور در فیلمی که در اصفهان فیلمبرداری می شود به این شهر آمده است.
گ/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.