به گزارش ایرنا، علیرضا غیور روز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب اردستان افزود: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان این طرح آبرسانی را با اعتبار سه هزار میلیارد ریال تا شهرستان نطنز به طول 160 کیلومتر و 70 کیلومتر دیگر از نطنز تا این شهرستان اجرا خواهد کرد.
وی افزود: شرکت آبفای استان در سال جاری 75 میلیارد ریال اختصاص داده و زمان اجرای کامل طرح پنج سال در نظر گرفته شده است.
فرماندار اردستان بیان کرد: پایین رفتن سطح آب های زیر زمینی و کاهش ذخیره ها ضرورت نصب کنتور هوشمند بر روی چاه های آب را نیز دوچندان می کند که باید اداره های آبفا، آبفای روستایی و سایر مالکان چاه ها در این زمینه اقدام کنند؛ آبفای شهری با همکاری امور منابع آب شهرستان یک دستگاه از کنتورها را با اعتبار 65 میلیون ریال نصب کرد.
او در ادامه با اشاره به هدر رفت 47 درصد آب آشامیدنی روستاها بر پیگیری و پیشگیری از آن تاکید کرد.
غیور به صدور 30 برگ اخطار برای 30 مشترک پرمصرف آب آشامیدنی روستایی اشاره و تصریح کرد: رعایت نکردن توصیه ها در مورد مصرف بهینه و توجه نکردن به هشدارها منجر به قطع انشعاب خواهد شد.
وی اضافه کرد: شهرداری ها نیز باید نسبت به مجهز کردن فضاهای سبز، پارک ها و درختان به سامانه های نوین آبیاری جهت صرفه جویی در مصرف آب اقدام کنند.
افزون بر 220 حلقه چاه دارای مجوز در اردستان وجود دارد که حدود یک پنجم آن ویژه آب آشامیدنی است؛ این شهرستان با حدود 43 هزار نفر جمعیت در 118 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.