به گزارش ایرنا، دکتر حمیدرضا بنفشه چهارشنبه به مناسب روز جهانی غذا در نشستی با خبرنگاران کاشان گفت: میانگین مبتلایان به بیماری دیابت در کشور 10 درصد می باشد و آمارهای رسمی این شهرستان چهار درصد بیش از آن است.
وی افزود: برخی افراد به رغم انتشار اطلاعات کافی در مورد بیماری های قندی، با کمال تاسف آور اهمیتی به سلامتی خود نمی دهند در حالی که مدیریت اضطراب، تحرک بدنی و تغذیه درست کم هزینه ترین راه های پیشگیری از دیابت و عوارض این بیماری می باشد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: مردم هنگام خرید مواد غذایی باید به نشانگر تغذیه این محصولات توجه کنند چرا که میزان کالری، قند، نمک، چربی کل و اسیدهای چرب ترانس با توجه به میزان و محدوده تغذیه ای آنها با رنگ های قرمز(زیاد)، نارنجی(متوسط) و سبز(کم) نشان داده می شود.
او همچنین از جمع آوری یک میلیارد و 80 میلیون ریال کالای خوراکی، بهداشتی، آرایشی و دارویی غیرمجاز در 6 ماه نخست امسال خبر داد.
بنفشه اضافه کرد: 158مورد بازرسی ابتدای سال جاری تا کنون از کارخانه های تولید مواد غذایی در این منطقه انجام و تخلف هشت مجموعه اثبات شد که پنج مورد با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی و سایرین به دادگاه ارجاع شدند.
وی عنوان کرد: 102 مورد بازرسی از داروخانه ها، 88 مورد بازرسی از مرکزهای عرضه مواد آرایشی و بهداشتی، 14 مورد از عطاری ها و 102 مورد از داروخانه ها در 6 ماهه نخست سال صورت گرفت که در این میان تخلف 13 مرکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی، پنج تخلف از عطاری ها و 2 مورد تخلف داروخانه ها کشف شد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به پیگیری ها برای استقرار دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از راه اندازی دبیرخانه مرکزی انجمن گیاهان دارویی کشور در این شهرستان خبر داد.
او همچنین از راه اندازی بخش مراقبت های دارویی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان خبر داد و بیان کرد: خدمات بالینی جدیدی به صورت آزمایشی همزمان با 10 شهر دیگر در این بخش به بیماران ارائه خواهد شد.
بنفشه گفت: هم اکنون اتاق تمیز این بخش برای استفاده از محلول های تغذیه وریدی بیماران با اعتبار سه میلیارد و 500 میلیون ریال آماده بهره برداری شده است.
وی در ادامه این شهرستان را قطب کنترل کیفیت گلاب و عرقیات گیاهی کشور عنوان کرد و گفت: یک دستگاه بررسی کیفیت و کشف گلاب و عرقیات گیاهی تقلبی به ارزش 6 میلیارد و 700 میلیون ریال خریداری شده و هم اکنون نمونه گلاب و عرقیات گیاهی از سایر نقاط برای بررسی به این مرکز ارجاع می شود.
شهرستان کاشان با بیش از 310 هزار نفر جمعیت در 215 کیلومتری شمال اصفهان میزبان 52 کارخانه مواد غذایی، 22 کارگاه تولید گلاب، عرقیات، روغن کنجد، حلوا، کلوچه، چهار کارخانه تولید مواد بهداشتی- آرایشی و 2 شرکت تولید داروی گیاهی می باشد.
خبرنگار: یوسف صائب** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.