به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا برکتین اظهار داشت: ربا مثل آتش در خرمن است و تمام جامعه را در خود می سوزاند.

وی ادامه داد: بر اساس منابع غیر رسمی، سودهایی که در بین کاسبان و در سطح بازار رد و بدل می‌شود بیش از نرخ‌های دولتی است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به اینکه ربا مانند قارچ در جامعه درحال گسترش است، تصریح کرد: ربا خواری امروز به شکل رسمی در بانک ها و در ابعاد کلان در جامعه وجود دارد و با دریافت رقم‌های سنگین از مردم و سودهای که حتی بیش از نرخ مصوب است، اقتصاد کشور به زمین زده می شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان تصریح کرد: امروز ما نتوانستیم به شعارهای مبنی بر تقویت کار آفرینی و اشتغال زایی، عمل کنیم.

وی با اظهار اینکه امروز ربا آنقدر در جامعه شیوع پیدا کرده که دیگر قبح آن ریخته است، اظهار داشت: در گذشته شاید تعداد اندکی که به اندازه انگشت های یک دست می رسید، پول را در قالب ربا به بازاریان قرض می دادند اما امروز در سطح بازار سودها و ربا دو برابر نرخ رسمی بانک‌ها است.

برکتین با بیان اینکه نرخ رسمی تسهیلات در بانک‌ها ۱۸ درصد است و بانک های خصوصی و قدیمی به شکل های مختلف تسهیلات و سود به مشتری خود پرداخت می کنند هر چند تسهیلات بیش از این رقم است، ادامه داد: نرخ سود آزاد دو برابر نرخ بانکی است و متاسفانه از یک مقطعی بی انظباطی های اقتصادی باعث شد که جامعه دچار ربا شود.

وی گفت: اگر چه وجود ربا یک امر قابل انکار در سطح جامعه نیست و امروز به راحتی در حال رشد است اما مسئولان ترجیح می دهند این معضل اقتصادی را نبینند، در مورد آن سخن نگویند و به وجودش اعتراف نکنند و همین مقاومت برای قبول این مشکل سبب شده که به جای اندیشیدن برای یافتن راه حل، ای مسئله به حال خود رها شود.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 769303
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.