به گزارش ایرنا، این دانش آموزان که بیشترین آنها از اتباع افعانستان و عراق می باشند در همه نقاط استان اصفهان بویژه در شهرهای اصفهان، کاشان و فلاورجان مشغول به تحصیل هستند.
بیشترین تمرکز مدارس و محل تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی در شهر اصفهان و در نواحی چهار، پنج و 6 آموزش و پرورش گزارش شده است.
اولین مدرسه اختصاصی اتباع خارجی اصفهان، پنج سال قبل در منطقه زینبیه این شهر با نام شهید 'سقا' توسط اداره کل امور اتباع خارجی استان افتتاح و راه اندازی شد.
در این زمینه مهدی سلیمانی، مدیرکل امور اتباع خارجی استانداری اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر این مدرسه اختصاصی، امسال برای سومین سال متوالی پذیرش و امکان تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس استان اصفهان فراهم شده و در این مدت 7 هزار نفر از اتباع خارجی در استان اصفهان برگ حمایت تحصیلی دریافت کردند.
اصفهان از نظر آمار اتباع خارجی، سومین استان در کشور بعد از استان تهران و خراسان رضوی است و از بین این اتباع، حدود 120 هزار نفر دارای کارت موقت اقامت و حدود 50 هزار نفر دارای گذرنامه و ویزای معتبر هستند.
هم اکنون حدود 170 هزار نفر مهاجر اتباع خارجی در استان اقامت دارند،حدود 25 درصد اتباع خارجی ساکن در استان اصفهان که سن آنها بین 18 تا 60 سال است دارای کارت اشتغال هستند.
بیش از 18 هزار و 500 تبعه خارجی ساکن در استان دارای دفترچه بیمه سلامت هستند و می توانند از خدمات بهداشتی و درمانی در مراکز دولتی بهره مند شوند.
گ/6994
خبرنگار:آرزو فلاح ** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.