به گزارش ایرنا، محسن یارمحمدیان سه شنبه شب در نشست بررسی مشکلات مرنجاب با فعالان گردشگری آران و بیدگل در اکوکمپ ستاره شب های کویر این شهرستان گفت: با توجه به حادثه های ناگوار تصادف و واژگونی خودرو در جاده منتهی به کویر مرنجاب اجرای طرح اصلاحی جاده، راهنمایی بیشتر گردشگران در ورودیه و استقرار نیروهای امدادی ضروری بود.
وی موقعیت جاده مرنجاب را غیر قابل قبول عنوان کرد و افزود: باید این جاده به عنوان جاده گردشگری یا روستایی تعریف شود که در این راستا پیگیری و رایزنی با وزارت راه در حال انجام است.
یارمحمدیان با اشاره به برخی شایعه ها در زمینه واگذاری مدیریت منطقه مرنجاب بیان کرد: واگذاری مدیریت منطقه مرنجاب به یک تعاونی خاص بی اساس است و این منطقه در قبال ارائه طرح های گردشگری واگذار خواهد شد.
او ساماندهی کویر مرنجاب را جزو اولویت ها و دغدغه های مسئولان حوزه گردشگری استان اصفهان عنوان کرد و گفت: امنیت جسمی، روحی و روانی گردشگران در این منطقه اولویت است و باید نسبت به استقرار پایگاه فوریت های پزشکی، امدادی، نیروهای انتظامی، راه اندازی اقامتگاه ها و ارائه خدمات اقدام شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل نیز در ادامه با اشاره تصویب مرنجاب به عنوان منطقه نمونه گردشگری، خواستار رسیدگی به مشکلات این منطقه با نگاهی ملی شد.
جواد صدیقیان افزود: کویر مرنجاب در دولت گذشته به عنوان منطقه نمونه گردشگری مصوب شد اما در حد مصوبه باقی ماند و هیچ خدماتی در زمینه تمهید زیرساخت ها داده نشد.
وی با اشاره به مشکلات کویر مرنجاب بیان کرد: ایجاد زیرساخت ها و خدمات رسانی در این منطقه یک ضرورت است و باید با ارائه تسهیلات لازم زمینه حضور سرمایه گذاران و فعالان گردشگری فراهم شود.
مرنجاب با بیش از 55 کیلومتر جاده خاکی در شمال شهرستان آران و بیدگل واقع است و با 850 متر ارتفاع از سطح آب های آزاد یکی از بکرترین و زیباترین کویرهای کشور محسوب می شود که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود.
نزدیک به 2 هزار و 500 گردشگر داخلی و خارجی هر هفته از جاذبه های دیدنی و گردشگری کویر مرنجاب دیدن می کنند.
شهرستان آران و بیدگل با 100 هزار نفر جمعیت در شمالی ترین نقطه استان در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری اصفهان قرار دارد.
خبرنگار: حسین منصوری فر**انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.