مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه در ساعت 16 و 46 دقیقه بعدازظهر امروز در تماس تلفنی به سامانه 125 اعلام شد که ستاد فرماندهی آتش نشانی تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان از ایستگاه شماره 12 را به محل حادثه اعزام‌ کرد.
محمد شریعتی افزود: این بانوی جوان که از ارتفاع حدود 100 متر در مسیر پنج رمضان به پایین سقوط کرده بود در لحظه اولیه جان خود را از دست داد.
وی ادامه داد: با توجه به موقعیت پیکر بی جان فرد ؛ تیم تخصصی امداد و نجات در ارتفاع و کوهستان با رعایت موارد ایمنی و پس از تهیه کارگاه مربوطه و ثابت کردن جسم بی جان بر روی برانکارد با استفاده از تجهیزات تخصصی عملیات در ارتفاع و پس از 2 ساعت تلاش، پیکر وی را به پایین منتقل کردند و تحویل عوامل نیروی انتظامی حاضر در محل دادند.
وی تصریح کرد: علت حادثه توسط پزشکی قانونی و کارشناسان نیروی انتظامی در دست بررسی است.
27 فروردین ماه سال جاری نیز مردی 50 ساله در کوه صفه اصفهان براثر سقوطی که هیچ کس شاهد آن نبود به دلیل ضربه شدید به سر جان خود را از دست داد.
همچنین هشتم تیرماه سال گذشته آتش نشانان اصفهان پس از سه ساعت عملیات 2 کوهنورد 26 و 60 ساله که در دو مسیر متفاوت در حال صعود به این کوه بودند و بر اثر از دست دادن تعادل خود به پایین سقوط کردند را نجات داده بودند.
سازمان آتش نشانی به کمک شهرداری منطقه پنج و مدیریت کوه صفه تمام نقاط کوه صفه ایمن سازی، تابلوزنی و طناب کشی شده است که شهروندان باید با رعایت نکات ایمنی و علائم موجود در مسیر نسبت به صعود از کوه اقدام کنند.
مسوولان سازمان آتش نشانی به شهروندان توصیه می کنند با تجهیزات کامل کوهنوردی، آب و مواد غذایی کافی، اطلاع رسانی به نزدیکان یا یک فرد درخصوص مسیر صعود خود و نیز صعود به صورت تیمی اقدام به کوهنوردی و کوه پیمایی کنند.
کوه صفه یکی از تفرجگاه های اصلی مردم اصفهان در جنوب این کلان شهر بشمار می آید اما در چند سال اخیر، حوادث و سقوط هایی به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی کوهنوردی توسط کوهنوردان و عموم مردم در این محل روی داده است.
گ/7135 / 6022 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون - انتشار: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.