برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی روز گذشته ( سه شنبه ) از تغییر استاندار اصفهان طی روزهای آینده خبر دادند.
این رسانه ها از ' علی جنتی ' وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی و ' حسین رضایی ' رئیس اسبق سازمان حج و زیارت به عنوان نامزدهای جایگزین رسول زرگرپور استاندار فعلی اصفهان نام بردند.
به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری در هتل آسمان اصفهان افزود: اگر قرار باشد مدیری مسئولیت را به دیگری بسپارد، این وزیر است که تصمیم می گیرد.
وی ادامه داد: برخی می نشینند تغییر و تحولات را تعبیر و تفسیر می کنند بعد می گویند چرا این اتفاق رخ نداد اما واقعیت آن است که وزیر محترم برای تغییرات تصمیم می گیرد.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه از اول امسال بیش از یک چهارم اعضای هیات دولت و پس از تشکیل دولت دوازدهم چهار وزیر و 2 معاون رئیس جمهوری به این استان سفر کرده اند، گفت: این مسئولان برای دیدن اصفهان به این استان سفر نکردند بلکه برای افتتاح پروژه های عمرانی و خدماتی به اصفهان سفر کردند.
وی افزود: پس از تصدی دولت دوازدهم در نشستی با مدیران استان اصفهان عهد کردیم بدون توجه به فضای تغییر و تحولات مدیریتی که امری مثبت و اجتناب ناپذیر است باقوت به فعالیت های خود ادامه دهیم و این فضا کمترین خللی در فعالیت های استان ایجاد نکند.
زرگرپور اضافه کرد: امور اداره استان اصفهان جریان عادی خود را طی می کند و ما هیچ امری را به آینده موکول نخواهیم کرد.

** 9 طرح گردشگری در استان تصویب شد
استاندار اصفهان که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی گردشگری در جمع فعالان صنعت گردشگری این استان سخن می گفت، از تصویب 9 طرح گردشگری در اصفهان طی 6 ماه گذشته خبر داد و میزان سرمایه گذاری این طرح ها را سه هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی آنها را نیز سه هزار و 500 نفر اعلام کرد.
زرگرپور با بیان اینکه این طرح ها در چهارگوشه استان اصفهان اجرا خواهد شد، افزود: تصویب این تعداد طرح گردشگری در استان اصفهان در نیمه نخست سال نشاندهنده عزم جدی مدیریت اصفهان برای توسعه صنعت گردشگری در این استان است.
وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان اصفهان گفت: مطلوب است که بیش از پیش به توسعه صنعت گردشگری دوستدار طبیعت، گردشگری درمانی و گردشگری رویدادی در این استان توجه شود.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه سازمان جهانی گردشگری امسال را با عنوان ' گردشگری پایدار برای توسعه ' نامگذاری کرده است، گفت: توسعه پایدار گردشگری نیازمند برنامه ریزی و اتخاذ راهبردهای مناسب از سوی سازمان متولی این صنعت یعنی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و از سوی دیگر مشارکت و همدلی فراگیر مردم، افراد صاحب نفوذ و بخش خصوصی را می طلبد.
از سال ۱۹۸۰ میلادی، ۲۷ سپتامبر از سوی سازمان گردشگری سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد با هدف بالا بردن سطح آگاهی مردم در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش‌ های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به عنوان روز جهانی گردشگری نامگذاری شده است.
براساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تا پایان سال 91 آمار گردشگران خارجی به این استان 60 هزار نفر بود اما در راستای تعامل سازنده با جهان که از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید کلید خورد، این آمار در پایان سال گذشته ( 95 ) به 280 هزار گردشگر خارجی افزایش یافت.
استان اصفهان با برخورداری از جاذبه های طبیعی و 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 اثر به ثبت ملی و چهار اثر جهانی شامل میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.