به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ' سید ابراهیم رئیسی ' روز دوشنبه در جمع نخبگان و اساتید بسیجی حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: کاهش آسیب های اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده و افزایش ازدواج مورد تاکید است و در این راستا نیازمند فعالیت های فرهنگی موثر و کارآمد هستیم.
وی تصریح کرد: برای انجام فعالیت های فرهنگی موثر و کارآمد نیازمند ادبیاتی متناسب با قشر جوان هستیم که باید از سوی فرهیختگان و اساتید حوزه های علمیه تدوین شود.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه فقه جعفری مبتنی بر اجتهاد تمدن ساز توانایی اداره امور و پاسخ به نیازهای جامعه را دارد، گفت: مجتهدین و اساتید حوزه های علمیه باید تلاش کنند پاسخ به سئولات جامعه را از طریق فقه جعفری بیابند و آثار و برکات علم و دانش را در جامعه روز به روز متجلی کنند.
وی اضافه کرد: اینکار در پرتو علم اهل بیت (ع) و عالم آل محمد حضرت امام رضا (ع) امکانپذیر است تا هم از شهوت عملی و هم از شبهات علمی زیر چتر ولایت امیرالمؤمنین (ع) رهایی یابیم.
حجت الاسلام رئیسی وجود امام رضا (ع) را در ایران، تمدن ساز دانست و گفت: پرتو دانش و سیره رضوی برای جامعه اسلامی ایران برکات زیادی داشته است.
وی با اشاره به اینکه انتقال دانش و سیره رضوی از طریق منبرها تاثیر بسزایی در توسعه علم در جامعه اسلامی ایران داشته است، تصریح کرد: تبیین و انتقال سیره نبوی و رضوی نباید به منبرها خلاصه شود بلکه در شرایط کنونی باید از رسانه ها، عرصه هنر و فناوری های نوین برای گسترش سیره رضوی بهره برداری کرد.
حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: در این راستا، آستان قدس رضوی از اول امسال اقدام به راه اندازی شبکه امام رضا(ع) با پخش سه ساعت برنامه در روز کرد و قصد دارد غنا و مدت زمان پخش این برنامه ها را افزایش دهد.
وی با بیان اینکه تبیین معارف امام رضا (ع) و اهل بیت (ع) می تواند سعادت دنیا و آخرت جامعه را تامی کند، افزود: همچنین با همکاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قصد داریم رادیو زیارت را راه اندازی کنیم تا از این طریق، معارف و سیره اهل بیت (ع) بویژه سیره رضوی را به مخاطب منتقل کنیم.
تولیت آستان قدس رضوی، تشکیل کانون مشاوره جوان در این آستان را از دیگر اقدام های این تولیت بیان کرد و افزود: در این کانون، به جوانان و زوج های جوان برای تحکیم بنیان خانواده و حل اختلاف زناشویی مشاوره رایگان ارائه می شود.
عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه نگاه انقلابی و انقلابی گری از سوی برخی رسانه ها مورد هجمه قرار گرفته است، گفت: وظایف نخبگان و اساتید بسیجی حوزه های علمیه تبیین نگاه انقلابی و انقلابی گری در جامعه است.
وی ادامه داد: نگاه انقلابی و انقلابی گری، حرکتی احساسی متضاد با منافع ملی نیست بلکه حرکتی مخلصانه توام با تعقل و تفکر برای تامین منافع ملی است.
حجت الاسلام رئیسی حضور گسترده مردم در انتخابات را سرمایه های اجتماعی کشور و نظام دانست و گفت: این سرمایه های اجتماعی باید حفظ شوند و برای حفظ این سرمایه های اجتماعی نیازمند همکاری همه نهادها هستیم.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات بخش اجرایی کشور می تواند با همکاری نهادهای فرهنگی و اجتماعی برطرف شود، گفت: همکاری حوزه های علمیه و مراکز پژوهشی می تواند نقش موثری در این زمینه ایفا کند.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه حوزه علیمه اصفهان از قدمت زیادی برخوردار است، آمادگی بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برای همکاری با حوزه علمیه اصفهان جهت انجام فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی در موضوعات مختلف را اعلام کرد.
وی تاکید کرد: ظرفیت های زیادی در دانشگاهها، حوزه های علیمه و موسسه های فرهنگی وجود دارد که با همکاری این نهادها و هم افزایی فعالیت آنها می توان برای بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی کشور برنامه ریزی کرد.
حجت الاسلام رئیسی انجام فعالیت های فرهنگی و برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی را وظیفه همگان دانست و گفت: در راستای کمک رسانی به مردم ، دولت وظایفی برعهده دارد اما سایر نهادها نیز باید برای کمک رسانی به مردم بویژه در مسائل فرهنگی و کمک به محرومان نقش داشته باشند.
وی افزود: آستان قدس رضوی براساس رسالت خود و حکم رهبر بصیرت آفرین در راستای انجام فعالیت های فرهنگی و کمک به محرومان جامعه برنامه ریزی کرده و در این راستا گام برداشته است.
عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه نگاه مسلمان جهان به جمهوری اسلامی ایران است و ایران ملجا مستضعفان و آزادیخواهان جهان به حساب می آید، گفت: این اثر گذاری در ضمن پویا بودن امکانپذیر است و ایستا و متوقف بودن از پویایی نظام جمهوری اسلامی ایران جلوگیری می کند بنابراین نظام جمهوری اسلامی ایران در هیچ حوزه ای بنای توقف ندارد.
وی افزود: باید روز به روز در همه بخش ها حرکت جدی تر داشته باشیم و ترجمان انقلابی مد نظر رهبر معظم انقلاب در همه بخش ها را فرهنگ سازی کنیم و در جهت پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران گام برداریم.
حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه پیشرفت کشور به دست نیروهای توانمند کشور و نه نگاه به بیگانگان میسر است، در عین حال تصریح کرد: این به این معنا نیست که ما در رسانه ها، کتاب ها و علوم از نظرات دانشمندان و صاحب نظران خارجی استفاده نکنیم اما استفاده از این نظریات در رسانه ها و کتاب های آموزشی و علمی ما باید کاملا' مشخص و رفرنس داشته باشد تا معلوم شود ما هم در علوم بویژه علوم انسانی حرف های زیادی برای گفتن داریم.
وی تاکید کرد: فقه جعفری، غنی است و معتقدیم علوم اسلامی می تواند نیازهای جامعه را تامین و راهگشا و مشکل گشا باشد.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تولید آستان قدس رضوی روز دوشنبه وارد اصفهان شد و پیش از سخنرانی در جمع نخبگان و اساتید بسیجی حوزه علمیه این شهر با آیت الله محمدعلی ناصری از مجتهدان و اساتید اخلاق حوزه علمیه اصفهان دیدار کرد.
دیدار با جانبازان و ایثارگران ، نشست هم اندیشی با اساتید بسیجی دانشگاه اصفهان و شرکت در جمع هیات رزمندگان اسلام از دیگر برنامه های حجت الاسلام رئیسی در اصفهان اعلام شده است .
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.