به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دادگستری و دادستان شهرستان کاشان افزود: پیشرفته ترین دستگاه پلیسی و امنیتی در اختیار کشورهای غربی بخصوص آمریکاست اما بیشترین جرم ها و جنایت ها نیز در این کشور رخ می دهد.
وی افزود: وظیفه آموزش و پروش، دانشگاه ها و حوزه های علمیه تربیت جوانان است تا معرفت آنها به خداوند سبحان زیاد شود زیرا اگر انسان عارف به الله شود، چشم طمع به مال، جان و ناموس مردم ندارد.
وی تاکید کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هنر دستگاه ها و نهادهای آموزشی باید تربیت جوانان و نوجوانان بگونه ای که مرتکب گناه نشوند باشد، گرچه این کار سخت است، اما شدنی است.
آیت الله نمازی با بیان اینکه تعلیم و تربیت باید الهام گرفته از توحید، کتاب، سنت و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باشد، تصریح کرد: در نظام توحیدی، مردم به ویژه جوانان باید به حدی از معرفت الهی برسند که مرتکب گناه نشوند که اگر این مهم رعایت و محقق شود کار قوه قضائیه کم و تعطیل خواهد شد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شناخت خداوند را تنها سرمایه رشد و تعالی در نظام توحیدی دانست و گفت: اگر بخواهیم جامعه ای صالح و سالم داشته باشید راهی جز برنامه ریزی اصولی برای درست تربیت کردن آنها نداریم.
وی با تاکید بر اینکه اصل سیاست مدیریت اسلام، طهارت، پاکی و گناه نکردن است، گفت: تمام انبیا و امامان معصوم، مردم جامعه توحیدی را به پاکی، رعایت حق الناس و دوری جستن از گناه دعوت کرده اند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که در سرسرای آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد، ' سیروس افضلی ' و ' محمد تکبیرگو ' به ترتیب به عنوان رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب جدید شهرستان کاشان معرفی شدند و از خدمات ' محمد حسین آقایی ' و ' سیدرضا سجودی ' رئیس پیشین دادگستری و دادستان قبلی کاشان تجلیل شد.
6136 / 2093 ** خبرنگار: یوسف صائب ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.