شهردار منتخب اصفهان گفت: محیط زیست اگر آلوده شود، جهان و بشریت را به خطر می اندازد در همین راستا امیدوارم با همیاری یکدیگر بتوانیم اتاق فکر محیط زیستی را تشکیل دهیم.

به گزارش ایلنا، قدرت‌الله نوروزی در دیدار با نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد محیط زیستی و جمعی از کوشندگان محیط زیستی شهر اصفهان اظهار کرد: خودم را از جنس شما می‌دانم زیرا که سال‌هاست در زمینه حقوق بشر نگاشته‌ام و فعالیت علمی داشته‌ام.

شهردار اصفهان عنوان کرد:شما مؤسساتی که فاقد ابزارهای لازم باشد نیستید و به نظر من، انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه‌های مختلف ایده‌پردازی، اجرایی و مهم‌تر از همه نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی نقش بسیار ارزشمندی دارند.

 وی به اهمیت مسائل محیط زیستی اشاره کرد و گفت: برای قدم برداشتن در تمامی زمینه‌های زیست‌محیطی مصمم هستم و معتقدم، حل مسائل زیست‌محیطی پیش‌نیازی برای بسیاری از امور از جمله استفاده از توانمندی‌های اصفهان برای جذب گردشگران است.

نوروزی با تأکید بر اینکه همه امور باید در چارچوب قوانین و مقررات انجام شود، گفت: حکومت نظارت عالیه بر همه امور دارد. شما نیز باید به عنوان نهادی نظارتی بر کار نهادهای عمومی مانند شهرداری نظارت داشته باشید.

وی اضافه کرد: امروزه اگر به مقررات بین‌المللی نگاه کنید و اتفاقاتی که در سازمان ملل می‌افتد دنبال کنید بخش عظیمی از کمیسیون‌ها مربوط به حقوق بشر نسل سوم است که از همبستگی جهانی صحبت می‌کند و محور همبستگی جهانی محیط‌زیست است.

این مقام مسئول شهری یادآور شد: محیط زیست اگر آلوده شود، جهان و بشریت را به خطر می‌اندازد در همین راستا امیدوارم با همیاری یکدیگر بتوانیم اتاق فکر محیط زیستی را تشکیل دهیم و در کنار یکدیگر و بسیاری از سازمان‌های دیگر، مسئله آب زاینده‌رود را هم دنبال کنیم.

وی خشک شدن زاینده‌رود را مهم‌ترین مسئله محیط زیستی اصفهان دانست و گفت: بدون زاینده‌رود نه تنها محیط زیست که میراث فرهنگی و گردشگری بی‌معنا خواهد بود و فارغ از نگاه قومی و استانی باید به فکر نجات زاینده‌رود از سرچشمه تا تالاب گاوخونی باشیم.

نوروزی به اهمیت حفاظت از تالاب گاوخونی اشاره کرد و ادامه داد: باید مراقب آب‌ و هوا و خاک اصفهان باشیم چون اگر محیط زیست نادیده گرفته شود خطرات بسیاری ما را تهدید خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: از شما می‌خواهم به عنوان فعالان محیط زیستی فارغ از هرگونه گرایش‌ها شخصی، سیاسی وغیره به عنوان کسی که به فکر بشریت و شهروندان است، به میدان بیایید و مطمئن باشید مدیریت شهری اصفهان نیز با تمام قوا و امکانات به منظور تأمین مصلحت عمومی شهروندان اصفهانی و حقوق شهروندی همه مردم فعال است و آماده همکاری با شما خواهد بود.

در ابتدای این نشست، سپهر سلیمی از انجمن زمین برای همه نیز با اشاره به لزوم افزایش سرمایه اجتماعی در شهر گفت: برای فرهنگ‌سازی و آموزش مردم باید به سمت گروه‌های مدنی و سمن‌ها رفت، نمی‌شود سمن‌ها را نادیده گرفت و انتظار داشت با نصب بنر مردم به سمت حفاظت از محیط زیست یا مثلاً دوچرخه‌سواری بروند.

حشمت اله انتخابی از جمعیت طبیعت یاران نیز با اشاره بر لزوم اختصاص اماکن تخصصی برای فعالیت‌های محیط زیستی از شهردار اصفهان خواست که به زاینده‌رود توجه ویژه‌ای داشته باشد.

خوشه عظیم پور نیز از جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست ضمن تبریک به شهردار جدید اصفهان از ایشان درخواست کرد در کلیه زمینه‌ها از مشورت و نظرات دلسوزانه حامیان محیط زیست خود را بی‌بهره نداند.

حسن سلیمان پور از جمعیت پیام سبز، زاینده‌رود را مهم‌ترین مسئله شهر و استان اصفهان دانست و از شهردار و شورای شهر درخواست کرد تلاش خود را برای برگزاری مراسم روز زاینده‌رود در مهر ماه به کار گیرند.

ایمان ابراهیمی از انجمن آوای بوم ضمن اشاره به وجود بیش از ۱۵۰ گونه پرنده در شهر اصفهان خواستار توجه ویژه شهرداری به ترویج پرنده‌نگری در جهت حفاظت هر چه بیشتر از اکوسیستم و حیوانات شهر اصفهان شد.

پیمان صالحی از انجمن ترازیست ضمن اشاره کوتاه به مشکلات ترافیکی شهر و اثرات آن بر سلامت شهروندان گفت: زمان زیادی برای نجات شهر اصفهان باقی نمانده و باید در این ۴ سال تمام تلاش خود برای بهبود وضعیت محیط زیستی شهر اصفهان بکار بندیم.

تقی عطایی از انجمن صلح با طبیعت نیز خواستار ایجاد موزه صلح در شهر اصفهان شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.