به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ جواد استکی روز شنبه در آیین تجلیل از سربازان یگان های تابعه قرارگاه منطقه ای سید الشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه گفت: سربازان در قبل از انقلاب، پس از پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و بعد از آن نقش موثری در اجتماع اسلامی داشتند.
وی اظهار کرد: سربازان در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با شنیدن پیام امام راحل (ره) پادگان های نظامی را خالی کردند و نقش مهمی در روند رو به رشد پیروزی ملت ایران داشتند.
فرمانده قرارگاه منطقه ای سید الشهدا (ع) گفت: فرار هر سرباز از پادگان از یک سو موجب تضعیف و وحشت رژیم پهلوی و از سوی دیگر موجب دلگرمی و قوت گرفتن شور انقلابی مردم می شد.
وی ادامه داد: بسیاری از سربازان برای همراهی با مردم و انقلاب حتی از اجرای فرمان های فرماندهان خود در هدف قرار دادن مردم انقلابی سرباز می زدند.
سردار استکی به نقش سربازان در تثبیت پایه های انقلاب اسلامی در سالهای اول شکل گیری انقلاب اشاره کرد و افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی سربازان با شنیدن سخن امام خمینی (ره) مبنی بر تقویت توان نظامی به سوی پادگان ها و مراکز نظامی خود بازگشتند.
وی به توطئه های سالهای اول انقلاب اشاره کرد و افزود: دشمن از طریق گروهک ها و منافقین به دنبال تضعیف مرزها بود ولی سربازان با حفاظت از مرزها و یگان نظامی خود به دشمن اجازه نداند در رسیدن به این اهداف موفق باشد و توطئه های دشمن را خنثی کردند.
این فرمانده ارشد سپاه گفت: در دوران دفاع مقدس نیز سربازان با اطاعت از فرماندهان و سلسله مراتب نظامی تا پای جان در راه دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی ایستادند.
وی اضافه کرد: شهادت قریب 17 هزار شهید سرباز در سپاه و 37 هزار شهید سرباز ارتش و هفت هزار شهید سرباز نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس گواهی بر این مدعا است.
سردار استکی به نقش دوران سربازی در تقویت بنیه معرفتی، بصیرتی، مهارتی و فرهنگی جوانان اشاره کرد و افزود: سپاه پاسداران تلاش می کند دوران سربازی جوانان را به عنوان فرصتی برای ارتقای توانمندی های معنوی، بصیرتی و مهارتی تبدیل کند.
همچنین یک کارشناس دینی در این مراسم گفت: تغییر نگاه به مقوله سربازی می تواند نقش مهمی در بهره وری جوانان از این فرصت دو ساله داشته باشد.
حجت الاسلام علی صغیرا اظهار کرد: سربازی در نظام جمهوری اسلامی ایران زمینه ای برای بارور کردن روح معنوی و پخته شدن فکری جوان است.
وی به برخی سختی های دوران سربازی اشاره کرد و افزود: این سختی ها از یک سو نعمت حضور در خانواده و والدین را به انسان یادآور می شود و از سوی دیگر فرصتی برای ساخته شدن جوان برای تشکیل زندگی در آینده است.
در این مراسم از سربازان یگان های نمونه حوزه سرزمینی قرارگاه منطقه ای سید الشهدا (ع) از جمله گروه موشکی 15 خرداد، گروه 40 رزمی مهندسی صاحب الزمان (عج)، امادگاه تخصصی شهید خرازی نیروی زمینی سپاه، مجتمع دانشگاهی امیر المومنین (ع)، لشکر هشت نجف اشرف، بیمارستان شهید صدوقی و ستاد قرارگاه سید الشهدا (ع) تجلیل شد.
یکم مهرماه دومین روز از هفته دفاع مقدس روز «علم و فناوری، جوانان و سربازان» نامگذاری شده است.
/7134 خبرنگار : محمد کامران - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.