به گزارش ایرنا، آیت الله ' سید یوسف طباطبایی نژاد ' در خطبه‌ های نماز جمعه اصفهان افزود: در هنگام نماز جمعه باید کار را تعطیل کرد، همچنین برای جوانان بهترین مکان نماز جمعه است و توجه بیشتر جوانان به این فریضه موجب معنوی شدن روح آنان می شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان همچنین با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: امروز سالگرد روزی است که صدامیان از زمین و هوا خاک کشورمان را مورد حمله قرار دادند.
وی بابیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس همه کشورها بویژه غربی ها به دشمن کمک می ‌کردند، گفت: در این هشت سال با همه جنگیدیم و یک وجب خاک ایران را از دست ندادیم.
آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: جوانان پس از جنگ تحمیلی هشت ساله، تجارب بسیاری اندوختند و همین‌ امر زمینه ‌ساز ساخت سلاح‌ ها و موشک‌ هایی شد که امروز افزایش قدرت دفاعی ایران را رقم زده است.
وی ادامه داد: در زمینه ساخت سلاح و تجهیزات دفاعی آنچنان پیشرفت کرده ایم که ابر‌قدرت‌ ها از ما هراس دارند و کینه به دل گرفته ‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: همه مردم دیدند که چگونه رئیس جمهور آمریکا سخنان نامربوط را بر ضد ایران در سازمان ملل به زبان آورد و رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری انصافا جواب او را بخوبی دادند.
آیت الله طباطبایی نژاد افزود: سخنان ترامپ ناشی از شکست راهبردهای آمریکا در منطقه بود.
امام جمعه اصفهان به آغاز دهه نخست محرم و هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: همه باید برای این دهه و همچنین هفته ارزش ویژه ای قائل شویم.
وی ادامه داد: فردا روز ورود اهل بیت (ع) به کربلا است و در این روز امام حسین (ع) نکاتی از جمله اینکه اینجا مکانی خواهد بود که خون ما ریخته خواهد شد را برای برخی از یارانشان بیان کردند.
وی با بیان اینکه ایستادگی برابر دشمنان همان چیزی است که امام حسین(ع) از ما شیعیان می خواهد، خاطرنشان کرد: زینب زنی است که می توان از او به عنوان بهترین اسوه حیا و اقتدار نامبُرد زیرا بزرگواری خود و اهل بیت (ع) را به رخ دشمن کشید.
آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: اگر عبادات انسان ها با تمام شرایط انجام شود صحیح است اما ممکن است قبول واقع نشود، اما اعمال متقین همواره مورد قبول درگاه حق قرار می گیرد.
وی ادامه داد: خداوند انسان ها را بصورت نرم و سخت تنبیه می کند، عذاب نرم یعنی همان خود فراموشی انسان و این عزا بگونه ای است که انسان در همان لحظه آن درک نمی کند.
آیت الله طباطبایی نژاد همچنین آغاز سال جدید هجری قمری را به همه مسلمانان تبریک گفت.
به گزارش ایرنا، پس از نماز جمعه نمازگزاران با سردادن شعارهایی، سخنان رئیس جمهور آمریکا علیه کشورمان در سازمان ملل را محکوم کردند.
ت/6020 / 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.