با برنامه‌‌ریزی صورت گرفته به‌منظور افزایش بهره‌برداری از متروی اصفهان، قرار است ساعات کار متروی اصفهان از ابتدای پائیز امسال افزایش پیدا کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان قطار شهری اصفهان، محمد نورصالحی، سرپرست سازمان قطار شهری اصفهان با اشاره به اهمیت استفاده حداکثری از مترو به‌منظور رفاه حال شهروندان اظهار کرد: به‌منظور رفاه حال شهروندان اصفهان به‌خصوص، دانش‌آموزان، دانشجویان و کارمندان، قرار است از ابتدای مهر، ساعت بهره‌برداری از مترو از ساعت 6:30 صبح تا ساعت 19:30 افزایش پیدا کرده و طول زمان بهره‌برداری از مترو به 13 ساعت در روز افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که دانش‌آموزان، کارمندان و سایر اقشار مردم بتوانند در طول روز به‌صورت قابل‌توجهی از مترو استفاده لازم را ببرند.

سرپرست سازمان قطارشهری اصفهان بیان کرد: همچنین در تلاش هستیم که در مدت کوتاهی، سرفاصله زمانی قطارها که در حال حاضر هر 30 دقیقه یک‌بار بوده را کاهش داده و به هر 10 دقیقه برسانیم تا مردم استفاده مناسبی از آن صورت دهند.

وی افزود: مترو یک وسیله نو و جدید در شهر اصفهان بوده و به‌تازگی وارد چرخه حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان شده، بنابراین بدون شک مورد استقبال مردم اصفهان قرار می‌گیرد.

نورصالحی اضافه کرد: خط یک متروی اصفهان شمال و جنوب شهر را به هم وصل می‌کند و با توجه به مسیر این خط، بدون شک استقبال مناسبی از آن صورت می‌گیرد.

حرکت‌های بزرگ در حمل‌ونقل ریلی شهر اصفهان

مشاور عالی شهردار اصفهان نیز با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ابتدای سال تحصیلی جدید به‌منظور استفاده هرچه بیشتر مردم از این صنعت پاک گفت: مترو یکی از نیازهای اساسی شهر اصفهان بوده و هست بنابراین همت اصلی مدیران شهری اصفهان بر ساخت هرچه سریع‌تر آن و بهره‌برداری بخش‌های ساخته‌شده است.

جواد شعرباف با بیان اینکه همه مردم باید بتوانند از این حمل‌ونقل پاک استفاده‌های لازم را ببرند، ادامه داد: تلاش‌های بسیاری در زمینه ساخت خط یک متروی اصفهان صورت گرفته و در حال حاضر این خط تا ایستگاه آزادی اصفهان در حال بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه از ابتدای مهر، مدت‌زمان بهره‌برداری متروی اصفهان به 13 ساعت در روز می‌رسد، خاطرنشان کرد: این اتفاق نوید روزهای روشنی را برای صنعت حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری اصفهان و استفاده هرچه بیشتر شهروندان از آن خواهد داد.

به گزارش ایلنا؛ با بهره‌برداری فاز اول، دوم و بخش نخست فاز سوم خط یک متروی اصفهان، هم‌اکنون 16 کیلومتر از خط یک متروی اصفهان حدفاصل ایستگاه قدس تا آزادی در حال بهره‌برداری و استفاده شهروندان است.

خط یک متروی اصفهان از ایستگاه قدس آغاز می‌شود و با عبور از ایستگاه‌های بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهید چمران، شهید باهنر و شهدا و تختی، هم‌اکنون در ایستگاه‌های سی‌وسه‌پل، شریعتی و آزادی نیز به شهروندان عزیز خدمت‌رسانی می‌کند.

قرار است تا پایان سال 96، بخش دیگری از قطار شهری اصفهان با بهره‌برداری از ایستگاه‌های باقیمانده تکمیل شود و تا پایان سال ایستگاه‌های باقیمانده تا ترمینال صفه اصفهان به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.