به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، عبدالکریم مولایی افزود: در این پروژه بخش (سکشن) سوم میز غلتکی خروجی خط نورد گرم که دارای موتور و درایوهای DC بود با موتور و درایوهای AC تعویض شد.
وی با بیان اینکه میز غلتکی خروجی خط نورد گرم وظیفه انتقال ورق نوردشده در قفسه های نورد نهایی (F1-F7) به کلاف پیچ های نورد گرم با عبور از منطقه کولینگ را دارد، اظهار کرد: دمای ورق نوردشده در طول مسیر میز غلتکی با عبور از زیر دوش های خنک کاری کاهش یافته و به کلاف پیچ ها هدایت می شود.
مولایی گفت: عملکرد مطلوب این میز غلتکی تأثیر بسزایی در کاهش عیوب سطحی همچون خراش روی سطح ورق و جلوگیری از ایجاد جمع شدن ورق (لوپ شدن) در طول مسیر و همچنین جلوگیری از شل پیچی و ایجاد تلسکوپی کلاف دارد.
رئیس اجرای پروژه های ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه با اشاره به دلایل اجرای این پروژه گفت: طراحی اولیه این میز غلتکی بر اساس استفاده از موتورهای دی سی (DC) و از نوع مغناطیس دائم بود که تغییرات ناخواسته این میدان باعث تغییرات در سرعت مطلوب شده بود، همچنین، به دلیل قدیمی بودن و خرابی های مداوم تعدادی از موتورها، درخواست تعویض موتورهای سکشن 3 اعلام شد.
مولایی گفت: طراحی، خرید، حمل، اجرا، تست و مونتاژ تجهیزات و آموزش در مدت یک سال و مطابق برنامه زمانبندی قرارداد انجام شد.
وی افزود: با توجه به اینکه فرایند نصب و راه اندازی تجهیزات، باید در توقف سالانه خط نورد گرم انجام می گرفت، این بخش از پروژه در توقف هفت روزه سالانه نورد گرم، با کیفیت مطلوب و طبق برنامه زمانبندی انجام و ارزیابی ریسک در طول اجرای پروژه و همچنین با حذف گلوگاه ها و کنترل مستمر پیشرفت فعالیت های پروژه مطابق برنامه اجرا شد.
وی خاطرنشان کرد: در طراحی انجام شده درایوهای سکشن های شماره 1، 2 و 4 این میز غلتکی با درایوهایی با تکنولوژی روز و ویژگی های جدید جایگزین شد.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200 هزار میلیارد ریال است.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.