به گزارش ایرنا، حمیدرضا فولادگر شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در مقایسه اصفهان با چهار استان بزرگ شامل آذربایجان شرقی، خراسان، شیراز و خوزستان این نتیجه به دست آمد که اصفهان با وجود سهم درآمدی بیشتر از سهم بودجه ‌ای کمتر برخوردار است.
وی میزان درآمد مالیاتی استان اصفهان را درسال گذشته حدود 6 هزار و 300 میلیارد تومان عنوان کرد که در همان سال تنها ۹۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه به استان اختصاص یافت و نصف آن هم محقق نشد در حالیکه در استان فارس با درآمد مالیاتی یک هزار و 200 میلیارد تومان، ۹۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس نیاز است که بودجه به تدریج اصلاح شود و حتی بودجه شهرستان اصفهان نسبت به شهرهای دیگر استان نیز اصلاح شود.
وی خاطرنشان کرد: نباید تنها به امید اعتبارات دولتی ماند بلکه باید به فعال کردن بخش خصوصی در استان پرداخته شود و برای این منظور باید موانع از سر راه سرمایه گذاران برداشته و سخت گیری ها کمتر شود.

**نباید مساله آب به نزاع مردمی تبدیل شود**
فولادگر با بیان اینکه نباید مساله آب به نزاع مردمی تبدیل شود گفت: این موضوع باید با تدبیر و پیگیری های حقوقی حل و فصل شود.
وی تشکیل شورای عالی آب را یکی از اقدامات مناسب دولت یازدهم برشمرد که دراین شورا مصوباتی برای زاینده رود تصویب شد که باید اجرایی شود.
فولادگر خاطرنشان کرد: براساس مصوبه شورای عالی آب نباید بر روی زاینده رود بارگذاری جدید صورت گیرد وهمچنین پروژه های مصوب همچون تونل بهشت آباد و خدنگستان باید اجرایی و تکمیل شود.
وی درباره مصوبه انتقال آب بن بروجن نیز گفت: اعتقاد ما بر این است که چرا استان چهار محال و بختیاری که دارای منابع آبی بسیاری است و می تواند با فعال کردن رودخانه های فصلی از منابع آبی به غیر از زاینده رود تامین شود چشم به زاینده رود دوخته است.
نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی افزود: به هرحال باید با پایبندی به قانون و مقررات، رعایت قوانین، صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از برداشت های غیر مجاز آب شرب و کشاورزی و اصلاح الگوی کشت بتوانیم مساله آب در کشور و بویژه استان را کنترل و رفع کنیم.
** تیم اقتصادی دولت تغییری نکرده است **
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تغییرات چندانی در تیم اقتصادی دولت روی نداده است و تنها وزیر اقتصاد تغییر کرد.
وی با برشمردن اقدامات وزیر اقتصاد دولت یازدهم گفت: طیب نیا توانست به برخی موفقیت ها همچون مهار نسبی تورم، فراهم کردن شرایط جذب سرمایه گذار و تثبیت نرخ ارز در کشور دست یابد.
فولادگر تصریح کرد: این در حالیست که در مدیریت چهار حوزه ابرچالش اقتصادی شامل اشتغال، نظام بانکی، صندوق بازنشستگی و محیط زیست تغییری ایجاد نشد و تنها رئییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست تغییر کرد.

**اصفهان استاندار اجرایی می خواهد**
نماینده مردم اصفهان درباره موضوع انتخاب استاندار اصفهان، گفت: اگر قرار است تغییری در خصوص استاندار اصفهان صورت گیرد باید شخص اجرایی و قوی متناسب با اصفهان انتخاب شود.
وی با بیان اینکه در اصفهان خلاء سیاسی وجود ندارد گفت: استاندار اصفهان نباید اولویت مسائل استان را سیاسی قرار دهد.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.