الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** جزئیات واریز سود سهام عدالت از مهمترین اخبار سراسری مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. مشاور سازمان خصوصی‌سازی گفت: در مرحله نخست توزیع سود سهام عدالت در پایان شهریورماه امسال، دو دهک اول درآمدی و همچنین مشمولانی که اقساط خود را به طور کامل تسویه کرده‌اند، از سود نقدی برخوردار خواهند شد. بنابراین در مرحله اول توزیع سود، دو دهک پایین درآمدی شامل هشت میلیون نفر از مددجویان کمیته امداد امام(ره) و اشخاص تحت پوشش سازمان بهزیستی و همچنین آن دسته از مشمولانی که با تسویه الباقی اقساط خود تا مبلغ یک میلیون تومان اقدام کرده‌اند، می‌توانند در مرحله اول مشمول دریافت سود علی‌الحساب حدود 130 تا 150 هزار تومانی سهام عدالت در سال جاری باشند.
*** اظهارات وزیر ارتباطات درباره بازی نهنگ آبی نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. به گفته برخی از منابع خبری، وزیر ارتباطات در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: در میان بازیهای مفید گاهی اندیشه های شیطانی نیز تبدیل به یک بازی می شود و نهنگ آبی یکی از این بازیهاست. در این میان و برای صیانت از جوانان مهمترین وظیفه را در کنار حاکمیت، خانواده ها بر عهده دارند. رسانه های رسمی و اجتماعی برای اطلاع رسانی خوب عمل کردند. بایستی مراقبت کنیم کار رسانه ای دغدغه ایجاد کند و نه ترس. این بازی از بسیاری از فروشگاه های نرم‌افزار حذف شده و به طریق معمول از ایران هم قابل دسترس نیست. امروز با مدیران vk برای عدم اشاعه خشونت از طریق این شبکه اجتماعی مذاکره میکنیم هر چند این شبکه اجتماعی در ایران مسدود است اما تلاشی برای این موضوع خواهیم کرد.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** حذف ذوب آهن از جام حذفی از اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. تیم‌های ذوب‌آهن و فجر سپاسی شیراز روز جمعه در چارچوب مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند. این مسابقه که در 90 دقیقه با تساوی یک - یک به پایان رسیده بود به ضربات پنالتی کشیده شد. در ضربات پنالتی تیم فجرسپاسی با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی رسید و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. بدین ترتیب دومین تیم اصفهانی نیز از جام حذفی کنار رفت.
*** امیرعلی در صدر نام پسران اصفهانی نیز دیگر خبر مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری به نقل از مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان، از مجموع نام‌های انتخابی پسران در پنج ماه نخست سال 96 توسط والدین آنها، تعداد 2 هزار و 338 مورد مربوط به نام مبارک علی و اسامی ترکیبی با نام علی بوده است. وی افزود: نام امیرعلی با بیشترین فراوانی در صدر جداول اسامی مرکب با نام علی و سایر اسامی برگزیده توسط مراجعان و والدین نوزادان بوده است.
*** افزایش 10 درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس اصفهان نیز از اخبار مورد توجه بود. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: نرخ کرایه سرویس مدارس در شهر اصفهان در سال تحصیلی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته مطابق مصوبه شورای اسلامی شهر ۱۰ درصد افزایش یافت.
گ/3011 / 6022 خبرنگار : آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.