مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان روز یکشنبه به ایرنا گفت: عصر روز جمعه اتاق فرمان 115 دهاقان با پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی علی آباد این شهرستان تماس گرفت و از سقوط یک کوهنورد 18 ساله از ارتفاعات کوه شاه عبدالله قهه خبر داد که یک واحد امداد فوریت‌های پزشکی به محل سقوط اعزام شد.
دکتر غفور راستین افزود: پس از بررسی‌ اولیه فرد حادثه دیده مشخص شد مصدوم در ارتفاع 2هزار متری و در زیردست قله سقوط کرده و دچار کاهش هوشیاری شده است که با توجه به وضعیت وخیم کوهنورد جوان، یکی ازامداد گران اورژانس 115 به همراه تیم‌های آتش نشانی و هلال احمر به محل سقوط اعزام شد.
وی ادامه داد: سرانجام پس از 3 ساعت کوهپیمایی سخت و طاقت‌فرسا و رسیدن تیم‌های امدادی بر بالین مصدوم، مشخص شد که وی از ناحیه سر و اندام دچار تروما (شکستگی) و با توجه به در دسترس نبودن آب و غذا، دچار افت قند خون، افت فشارخون و کم آبی شده است که سرم تراپی و ثابت سازی اندام بر روی او انجام شد و مصدوم، هوشیاری خود را به دست آورد.
وی اظهار کرد: به دلیل تاریک شدن هوا، سخت گذربودن مسیر و وزن 113 کیلوگرمی مصدوم، امکان انتقال وی به پایین کوه نبود و تاریکی هوا مانع از امداد هوایی می‌ شد بنابراین با صلاحدید مرکز فرماندهی عملیات استان و نیز با توجه به وضعیت وخیم مصدوم قرار شد که تکنسین‌ اورژانس و سایر تیم‌های امدادی تا صبح بر بالین مصدوم بمانند تا پس از آن برای انتقال وی به وسیله بالگرد امدادی تصمیم‌گیری لازم انجام شود.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان افزود: سرانجام پس از 20 ساعت ماموریت، ساعت 6 صبح روز گذشته مصدوم به پایین کوه منتقل و به وسیله آمبولانس 115 علی آباد به بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرضا اعزام شد.
شهرستان دهاقان با جمعیتی بالغ بر 35 هزار نفر در فاصله 96 کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان واقع شده‌است.
ت/7135 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون- انتشاردهنده: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.