به گزارش ایرنا کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان روز دوشنبه به نقل از سعید امامی اضافه کرد: این مانور با همکاری سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان از امروز به مدت چهار روز در این کلانشهر آغاز شد.
وی افزود: در این مانور بیش از 100 هنرمند اصفهانی با حمل سازه هایی، پیام های شهروندی را به شهروندان انتقال می دهند.
دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان این پیام ها را شامل آثار مخرب برخی مشاغل، در بافت مسکونی و محلات بیان کرد و افزود: در این مانور شهروندان درباره پیامدهای ناشی از عدم ساماندهی ' مشاغل مزاحم' که باعث ایجاد پیامدهای زیست محیطی، آلودگی های صوتی، تشدید ترافیک و انتشار بوی نامطبوع آموزش می بینند و با حقوق خود در این زمینه آشنا می شوند.
وی یکی از معضلات شهرها را وجود مشاغل مزاحم عنوان کرد و گفت: براین اساس این دبیر خانه، فرهنگ سازی مطالبه عمومی برای ساماندهی مشاغل مزاحم را در دستور کار خود قرار داده است.
کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان متولی اصلی تحقق فرهنگ شهروندی در جامعه شهری اصفهان و یکی از مراکز عمده ای است که به اشاعه آداب، اخلاق و سلوک اجتماعی در جامعه یاری می رساند.
هدف اصلی از تأسیس این کمیته، ارتقای‌ فرهنگ شهروندی و آشنایی شهروندان اصفهانی با تعریف «شهر،‌ شهروند و موضوعات شهروندی» به منظور ایجاد حس تعلق در آنها نسبت به شهر و همشهریانشان بوده است.
تقویت ارتباط کودکان با شهر زیبایشان اصفهان، آشنایی با محیط زیست آن، آثار تاریخی چشم نوازی که در این خطه قرار گرفته و بطور کلی شناخت قابلیت ها و ظرفیت های سرشار و غنی شهر اصفهان از دیگر اهدافی است که کمیته فرهنگ شهروندی به تحقق آنها یاری می رساند.
ت/7135 / 2093 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.