به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان روز یکشنبه اعلام کرد: این نیروگاه خورشیدی با ظرفیت برق تولیدی سالانه 20 هزار کیلو وات با یک خط اختصاصی به شبکه سراسری برق شهرستان متصل شده و در ازای قرادادی 20 ساله با شرکت توزیع برق شهرستان، هر کیلو وات برق تولید شده از این نیروگاه خورشیدی به مبلغ 9 هزار و 770 ریال به شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان فروخته می شود.
شرکت گاز استان اصفهان اضافه کرد: این نیروگاه خورشیدی با هزینه ای بیش از 710 میلیون ریال در شرکت گاز استان اصفهان احداث و به بهره برداری رسید.
این نیروگاه با توان تجمعی پنل حدود 285 وات دارای 35 پنل خورشیدی با ابعاد هر پنل یکهزار و 640 در یکهزار در 40 میلیمتر با وزن 17 کیلوگرم است که در مساحتی افزون بر 150متر مربع نصب شده است.
مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان در مراسم بهره برداری از این نیروگاه خورشیدی که با حضور مدیرعامل برق منطقه ای و مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با تاکید بر مسئولیت های اجتماعی و توجه این شرکت به صیانت از محیط زیست و استفاده از انرژی های تجدید پذیر، گفت: وجود سالانه بیش از 330 روز آفتابی در اصفهان با متوسط 6 ساعت در روز، کارشناسان این شرکت را برآن داشت تا برای بهره برداری حداکثری از این انرژی خدادادی برنامه ریزی و اقدام کنند.
' سید مصطفی علوی ' افزود: با استفاده از این فناوری و اقدام زیست محیطی، از مصرف سالانه بیش از پنج هزار لیتر سوخت های فسیلی و انتشار یک هزار و 300 تُن کربن جلوگیری می شود.
وی گفت: استفاده بهینه از منابع و ارتقای میزان بهره برداری از منابع متنوع انرژی های تجدید پذیر یکی از برنامه های کلان جمهوری اسلامی ایران برای تامین بخشی از نیاز روز افزون انرژی کشور به شمار می رود.
مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان افزود: کشور ایران از لحاظ برخورداری از منابع مختلف انرژی یکی از غنی ترین کشورهای جهان محسوب می شود و علاوه بر وجود منابع گسترده سوخت های فسیلی نظیر نفت و گاز، دارای قابلیت فراوان از لحاظ انرژی های تجدیدپذیر از جمله باد، خورشید، زیست توده و زمین گرمایی است.
علوی گفت: استان اصفهان از شرایط مناسبی برای تولید برق توسط نیروگاه های خورشیدی برخوردار است.
در نیروگاه خورشیدی با به کارگیری سلول های فتو ولتاییک ( خورشیدی)، تولید مستقیم الکتریسیته از تابش خورشید امکانپذیر می شود.
وقتی نور خورشید به یک سلول فتوولتاییک می تابد، بین دو الکترود منفی و مثبت اختلاف پتانسیل بوجود می آید و موجب جاری شدن جریان الکتریسته بین آنها می شود.
ت/ 7150 / 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.