به گزارش ایرنا، مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان روز شنبه به نقل از سرهنگ ' ستار خسروی ' افزود: این افراد در پی شکایت یکی از نمایندگی های بیمه در شهر اصفهان مبنی بر اینکه فردی با ارائه جعل 220 بیمه نامه خودرو و دستکاری مندرجات و سنوات بخش بیمه و مشخصات خودرو بیش از سه میلیارد ریال به این نمایندگی ضرر و زیان وارد کرده است، شناسایی و دستگیر شدند.
وی اظهار کرد: در ابتدا با پیگیری ها و هماهنگی های قضایی همه 220 دستگاه خودروی سبک و سنگین از طریق سیستم شناسایی و توقیف و پس از انجام تحقیقات از صاحبان آنها هویت اصلی متهم به دست آمد و مشخص شد که وی از کلاهبرداران و جاعلان سابقه دار است.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه متهم مرتب اقدام به جا به جایی مخفیگاه خود می کرد افزود: سرانجام این جاعل حرفه ای در یک عملیات غافلگیرانه در حالیکه قصد انتقال به مکان دیگری را داشت در مخفیگاه خود دستگیر شد.
وی همچنین از کشف یک دستگاه لب تاپ، اسکنر، پرینتر و چندین لاشه بیمه نامه مجعول در مخفیگاه متهم خبر داد و گفت: محتویات داخل سیستم رایانه متهم مانند سربرگ ها و اطلاعات مرتبط با بیمه نامه خودرو حکایت از اقدام های گسترده وی در جعل بیمه نامه ها داشت که مدارک مستند سازی و متهم برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
سرهنگ خسروی افزود: در ادامه تحقیقات، 2 نفر از همدستان متهم نیز در عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی از منزل آنها 18 عدد بیمه نامه و تعدادی لاشه بیمه نامه و تجهیزات مخصوص جعل، کشف شد.
وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد که این افراد در زمینه جعل بیمه نامه ها و تحویل آنها به نمایندگی های بیمه با متهم همکاری داشتند.
جرم جعل با وجود اینکه در بسیاری از موارد موجب بردن مال می‌ شود، در زمره جرایم علیه آسایش عمومی و نه جرایم علیه اموال، طبقه بندی شده است .
این موضوع نشاندهنده توجه به جنبه ‌های غیرمالی آن یعنی سلب اعتماد عمومی و نیز ضررهای غیر مالی بوده که جعل سند و استفاده از سند مجعول دو جرم جداگانه محسوب می‌شوند، بنابراین اگر فردی سندی را جعل و از آن استفاده کند، مرتکب 2 جرم شده که به موجب قانون برای هر یک از آنها مجازات مستقلی تعیین شده است.
قانون تعزیرات مجازات اسلامی، مجازات ‌های حبس و جزای نقدی یا هر دو را برای مرتکب پیش‌ بینی کرده است و کسی که از جعلی بودن مدارک مطلع بوده و از آن مدارک استفاده کند، طبق ماده ۵۳۰ قانون تعزیرات به ۲ ماه تا ۲سال حبس محکوم خواهد شد.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.