به گزارش ایرنا، این طرح ها همزمان با افتتاح سیستم های نوین آبیاری ( تحت فشار) مزرعه 250 هکتاری شرکت مکانیزه اصفهان کشت وابسته به موسسه خیریه همدانیان اصفهان واقع در شاهین شهر بصورت نمادین به بهره برداری رسید.
برای اجرای طرح سیستم های آبیاری تحت فشار شرکت ' مکانیزه اصفهان کشت' حدود 2 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی کمک های فنی وزارت جهاد کشاورزی هزینه شده است.
همچنین 303 طرح کشاورزی استان اصفهان با سرمایه گذاری 161 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.
154 طرح مربوط به امور فنی مهندسی و آب و خاک، 47 طرح مرتبط با تولیدات دام، طیور و آبزیان، 50 پروژه در صنایع گیاهی، 3 طرح در صنایع کشاورزی، 48 طرح در امور عشایر و یک طرح در سایر موضوعات اجرا شده است.
گستره این طرح ها در تمامی شهرستان های استان اصفهان است و موجب ایجاد فرصت شغلی برای 993 نفر و تثبیت اشتغال برای یکهزار و 743 نفر خواهد شد همچنین 9 هزار و 844 خانوار نیز از این طرح ها بطور مستقیم و غیر مستقیم بهره مند می شوند.
46 درصد از هزینه اجرای این طرح ها از منابع دولتی ملی و استانی تامین شده و مابقی مربوط به بخش خصوصی است.
از حیث تعداد طرح های کشاورزی که به مناسبت هفته دولت در استان اصفهان به بهره برداری رسید، شهرستان اصفهان با 36 طرح و از لحاظ وسعت و حجم سرمایه گذاری، شهرستان فریدونشهر با 820 هکتار و 9.7 میلیارد تومان بیشترین پروژه ها را به خود اختصاص دادند.
7134/ 2093 ** خبرنگار: محمد کامران ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.