به گزارش ایرنا، ، معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی شامگاه چهارشنبه در سفر به تیران در بازدید از پروژه های کشاورزی این شهرستان گفت: طرح تجمیع اراضی کشاورزی برای رونق و توسعه این عرصه و کاهش هزینه ها یک فرصت برای همه کشاورزان است.
محمدعلی طهماسبی افزود: ایجاد شرکت تعاونی و تجمیع اراضی کشاورزی علاوه بر کاهش هزینه های کشاورزی به افزایش بهره وری و بهره گیری از فناوری های جدید در این عرصه کمک می کند.
وی با اشاره به اجرای تاکستان انگور در شهرستان تیران و کرون بیان کرد: ایجاد این تاکستان در فضای 82 هکتار نمونه ای از طرح های تجمیعی است که تعدادی از کشاورزان خرده مالکیت های خود را تجمیع و یک مجموع بزرگ کشاورزی ایجاد کرده اند که وزارت جهاد کشاورزی نیز با ارائه تسهیلات از طرح های تجمیعی حمایت می کند.
معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت کشاورزی شهرستان تیران و کرون خاطرنشان کرد: تشکیل تعاونی کشاورزی و باغبانی و برند سازی تولیدات کشاورزی در شهرستان تیران و کرون برای عرضه محصولات و صادرات نیاز است و کشاورزان باید این حلقه مفقود را با تشکیل تعاونی تولیدات محصولات کشاورزی تکمیل کنند.
واحد پرورش گل رز در مساحت بیش از پنج هکتار و با هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی افتتاح شد.
معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی امروز در این سفر از تاکستان انگور و گلخانه صنعتی دوهکتاری محصولات باغی این شهرستان بازدید کرد.
تیران و کرون دارای 21 هزار هکتار اراضی کشاورزی است. این شهرستان رتبه اول استان اصفهان در تعداد گلخانه های سبزی و صیفی صنعتی را دارد.
شهرستان تیران و کَروَن با بیش از 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری اصفهان قرار دارد
ت 7131 / 6022 خبرنگار: اکبر مهدیزاده - انتشاردهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.