روزنامه 'نصف جهان' در مطلبی با عنوان 'آثار تاریخی اصفهان پنج سال دیگر فرو می نشیند'به نقل از عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان نوشت: محور اقتصادی اصفهان باید به جای صنعت، بخش خدمات کشاورزی باشد چرا که کشاورزی در اصفهان عامل پوشش گیاهی، امنیت غذایی و جلوگیری از فرسایش خاک است.
احمد خاتون آبادی افزود: اگر به منابع آب کشور نگاهی ملی و نه نگاه استانی می شد و حوضه های آبریز استانی یکپارچه دیده می شدند و حیات رودخانه ها قبل از بارگذاری سنگین صنعتی و کشاورزی در اولویت قرار می گرفت، امروز زاینده رود را چنین خشک و بی رمق نمی کردیم.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاران باید الگوی توسعه ای را بیش از ظرفیت آب و منابع آبی در نظر بگیرند گفت: امروز آنچه برای اصفهان رخ داده این است که صنایع با مصارف ملی در این استان در حال کار هستند و آب استان نیز به مناطق دیگر فرستاده می شود و بر اساس پیش بینی ها اصفهان در پنج سال آینده شهری نیست که گردشگر داشته باشد، زیرا تمام آثار باستانی در این شهر وابسته به آبهای زیر زمینی و آبهای زیرزمینی وابسته به زاینده رود است و به این صورت ابنیه تاریخی نشست خواهند کرد.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان' 200 هزار کارت ملی در ثبت احوال خاک می خورد' به نقل از مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان نوشت:200 هزار کارت ملی صادر شده در ثبت احوال باقی مانده است.
حسین غفرانی کجانی با اشاره به وضعیت ثبت نام برای کارت ملی هوشمند در استان اصفهان افزود: یک میلیون و 497 هزار نفر در استان نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کرده اند که بالغ بر یک میلیون و 247 هزار نفر کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده اند و بالغ بر 200 هزار از کارت ها موجود است و مردم برای دریافت آنها اقدام نکرده اند.
روزنامه 'سیمای شهر' هم در مطلبی به نقل از مشاور بانکی استاندار اصفهان نوشت: معوقات بانکی استان اصفهان به 65 هزار میلیارد ریال رسیده است.
مرادعلی صدر گفت: مطالبات معوق بانک های دولتی استان اصفهان 50 هزار میلیارد ریال و بانک های خصوصی 15 هزار میلیارد ریال است.
وی گفت: درصد مطالبات معوق بانکی در استان 11 درصد است که نرخ استاندارد آن در شرایط بحرانی 5 درصد و در شرایط عادی 2 درصد است.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان 'سرطان دومین دلیل فوت اصفهانی ها است 'به نقل از مدیرعامل سازمان آرامستانهای اصفهان نوشت:بیماری های قلبی و عروقی با در بر گیری 38 درصد بیشترین علت فوت مردم اصفهان را تشکیل می دهد .
محمد پرورش افزود: دومین علت فوت مربوط به سرطان هاست که 14 درصد متوفیان را شامل می شود.
وی با بیان اینکه از زمان راه اندازی باغ رضوان تا کنون 127 هزار 361 نفر دفن شده اند گفت: تعداد متوفیان سال 95 حدود پنج هزار و هشت نفر بوده که دو هزار و 800 نفر مرد و دو هزار و 100 نفر زن بوده اند.
روزنامه 'اصفهان زیبا' هم در مطلبی با عنوان صادرات اصفهان به 87 کشور جهان به نقل از مدیر کل گمرک استان اصفهان نوشت: طی پنج ماهه نخست سال جاری 582 قلم کالا با وزن یک میلیون و 780 هزار تن و ارزش 618 میلیون و 64 هزار دلار از استان اصفهان صادرات شده است.
اسدالله احمدی ونهری افزود: این میزان صادرات از لحاظ وزن و ارزش مالی نسبت به سال گذشته از نظر ارزش 17 درصد و از نظر وزن 15 درصد افزایش یافته است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از رئیس کل دادگستری استان اصفهان نوشت: دادگستری از فعالیت قانونی بانک ها حمایت همه جانبه می کند اما نسبت به دریافت سود غیر متعارف 39 درصدی بانک ها بی تفاوت نیست.
احمد خسروی وفا با بیان اینکه فصل الخطاب همه بخش ها باید قانون باشد گفت: یکی از مسائل مهم پیش روی فعالیت های اقتصادی نحوه ارائه تسهیلات از سوی بانک هاست.
روزنامه 'کیمیای وطن' هم در مطلبی با عنوان 'کاهش صادرات کاشی و سرامیک اصفهان' به نقل از معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نوشت: در سال 94 حدود 39 میلیون دلار از محصولات کاشی و سرامیک از استان صادر شده که این میزان در سال 95 به 21 میلیون دلار کاهش پیدا کرده است.
محمد مجیری با بیان اینکه استفاده نکردن از فناوری های روز و فرسودگی و در نتیجه قیمت تمام شده زیاد از دلایل اصلی این موضوع است افزود: ضعف در شناخت بازارهای جهانی و انتقال پول از دیگر مسائلی است که صادرات استان را به نصف کاهش داده است .
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.